کد خبر: ۱۳۷۰۳۷
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۷/۲۵

عرضه ارز بر تقاضا آن در سامانه نیما پیشی گرفت
همتی:

عرضه ارز بر تقاضا آن در سامانه نیما پیشی گرفت

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، متنوع سازی درآمدهای ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهمتر ثبات در سیاست‌ها از اهم موضوعات سیاست گذاری در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در اینستاگرام اعلام کرد: وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن که نقش مهمی در ثبات این روزهای بازار ارز دارد، نشانه خوبی است که اتخاذ سیاست‌های درست صادراتی و ارزی می‌تواند این روند را مستمرا بهبود بخشد. 

وی افزود: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، متنوع سازی درآمدهای ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهمتر ثبات در سیاست‌ها از اهم موضوعات سیاست گذاری در کشور است. در این‌ راستا دو موضوع مهم در جلسه روز گذشته هیات دولت مطرح شد:

۱-توجه بیشتر به مساله اصلاح و ارتقا فضای کسب و کار

۲-ثبات در مقررات صادراتی و اجتناب از صدور بخشنامه های موردی در مقاطع مختلف سال برای منع صادرات با هدف تنظیم بازار

این مقام مسئول ادامه داد: نقشه راه برای رونق صادرات، تعیین کشورهای هدف صادراتی، مشخص کردن سهم هرکدام از کالاهای صادراتی در سبد صادراتی و تعیین یک برنامه هدفمند حداقل ۵ ساله برای ایران اقدامی ضروری است.

همتی اعلام کرد: در این راستا و در کنار گسترش تعامل با کشورهای مختلف باید بطور جدی تلاش شود محدودیت های تحریم های خصمانه را که آثار منفی زیادی بر اقتصاد و وضعیت اقتصادی مردم دارد به فرصتی جهت رونق تولید و جهش صادرات غیرنفتی تبدیل کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ