کد خبر: ۱۳۷۱۵۳
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۷/۳۰

مخالفت نماینده مجلس با راه‌اندازی بورس مسکن / بهترین راه کار

مخالفت نماینده مجلس با راه‌اندازی بورس مسکن / بهترین راه کار

نماینده مجلس گفت: راه‌اندازی بورس مسکن قابلیت اجرایی ندارد و بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی ، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیم یارمحمدی با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره راه اندازی بورس مسکن به خانه ملت گفت: هراز چندگاهی مسئله راه اندازی بورس مسکن توسط مسئولان اجرایی مطرح شده و بعد از مدتی این پیشنهاد و ایده به دست فراموشی سپرده می شود که این مسئله نشان می دهد، بورس مسکن قابلیت اجرایی ندارد.

وی افزود: در شرایط کنونی پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده اما آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک اقبال نشان می دهند. مسکن مهر بخش کوچکی از بازار مسکن را شامل می شود و باید مشخص شود آیا زیرساخت های فنی، قانونی و اجرایی، اجازه ایجاد بورس مسکن به صورت گسترده را می دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر بخشی که می خواهد وارد بورس شود باید شاخص ها و معیارهایی داشته باشد که بخش مسکن، معیارهای لازم را برای ورود به بورس ندارد. مسکن، بازار مناسبی در بورس برای خرید و فروش نخواهد داشت و بعید است در صورت راه اندازی بورس مسکن، خریداران و فروشندگان به سمت آن جذب شوند.

یارمحمدی گفت: طراحان راه اندازی بورس مسکن، هدف اصلی این مسئله را مقابله با دلال بازی اعلام کردند. اما به نظر می رسد راه اندازی این بورس نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد. از این رو بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ