کد خبر: ۱۳۷۱۵۹
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۷/۳۰

ایران خودرو آماده نوسازي 10 هزار تاكسي فرسوده شد / برنامه های آینده
مدیرعامل شرکت :

ایران خودرو آماده نوسازي 10 هزار تاكسي فرسوده شد / برنامه های آینده

مديرعامل ايران خودرو از آمادگي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده تا پايان سال و تحويل 200 دستگاه ميني‌بوس آرين خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقيمي در مراسم امضاء تفاهم‌نامه با شهرداري تهران براي نوسازي ناوگان حمل و نقل گفت: به دليل برخي ناهماهنگي‌هاي جزئي ، اجراي این طرح متوقف شده بود اما در زمانی كوتاه و طی مذاكراتی ، همه مشكلات و مسايل حل و فصل و 500 تاكسي از محصولات ايران خودرو آماده تحويل شد.

وي نوسازي خودروهاي سنگين را از ديگر برنامه‌هاي این شرکت معرفی کرد و ادامه داد: ايران‌خودرو به عنوان ركن اصلي تامين‌كننده ناوگان حمل و نقل عمومي، برنامه‌هاي متنوعي دارد و براي نوسازي اتوبوس‌راني كارگروهي ايجاد شده و آماده تامين و عرضه 5 دستگاه اتوبوس در هر هفته خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تردد 7 هزار دستگاه ون فرسوده در تهران ، تكليف ايران خودرو را براي حفاظت از محيط زيست دو چندان كرده و برهمين اساس، با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و بهره‌مندي از موتور ملي اي.اف.7 دوگانه سوز بر روي يكي از محصولات ون ، نسبت به جايگزيني فرسوده‌هاي اين بخش اقدام خواهشد شد و در حال حاضر هم 250 دستگاه ون آماده تحويل به متقاضيان است.

مقيمي افزود: بكارگيري موتور دوگانه‌سوز،‌ خودروهاي ون را مشمول ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید مي‌كند كه اختصاص يارانه ، مشكل نقدينگي تامين اين خودرو را رفع خواهد كرد.

مدیرعامل ایران خودرو با بيان اينكه جايگزيني خودروهاي فرسوده علاوه بر اينكه سبب رونق توليد در ايران خودرو مي‌شود، ‌زمينه كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا را فراهم مي كند، گفت: شهرداري‌هاي مختلف براي توسعه ناوگان حمل و نقل اعلام آمادگي كرده‌اند كه با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي ايران‌خودرو اين امر محقق خواهد شد.

وي بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده به عنوان ديگر اقدام مهم ايران‌خودرو براي بهبود و مناسب‌سازي ناوگان حمل و نقل دانست و ادامه داد: در اين زمينه نيز ظرفيت‌هايی وجود دارد و با همكاي وزارت كشور و شهرداري‌ها ، امكان افزايش ظرفيت از بازسازي روزانه 4 دستگاه به 10 دستگاه اتوبوس وجود دارد.

مقيمي از آمادگي تحويل 100 دستگاه ميني‌بوس آرين با قابليت افزايش به 200 دستگاه خبر داد و گفت: در صورت نبود صنعت خودرو ، باید حداقل 20 میلیارد دلار برای تامین نیازمندی‌ها، ارزبری شود و اگر مشکلاتی در این صنعت وجود دارد باید با همت ، حل و فصل شود .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ