کد خبر: ۱۳۷۱۶۲
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۷/۳۰

توسط مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده:

"وآوا" معرفی شد / عرضه اولیه ۳ زیرمجموعه و وعده بازدهی جالب ۶ ماهه

مدیرعامل و نماینده سهامدار عمده سرمایه گذاری آوا نوین با اعلام آخرین وضعیت از عرضه اولیه ۳ زیر مجموعه تا پایان سال، سیاست تقسیم سود و وعده کسب بازدهی جالب ۶ ماهه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با هدف اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور علیرضا قدرتی مدیرعامل، مالک رحمتی قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نماینده سهامدار عمده، جواد وکیلی معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان کوثر و اصحاب رسانه قبل از ظهر امروز برگزار شد تا این شرکت 60 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 25 درصدی سهام معادل 150 میلیون سهم برای فردا باشد.

ورود چهارمین زیرمجموعه به فرابورس و برنامه عرضه 3 شرکت

رحمتی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر طی یک سال گذشته سه شرکت نیروگاه زاگرس کوثر، کشت و صنعت شریف آباد و تولید گوشت مرغ ماهان به عنوان شرکت های تابعه وارد فرابورس شده اند، گفت: سرمایه گذاری آوا نوین چهارمین رکت زیرمجموعه از این سازمان بشمار می رود که فردا عرضه اولیه 25 درصدی سهام آن در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می شود. همچنین تا پایان سال برنامه عرضه اولیه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ، مرغ مادر دیزباد و کشت و صنعت اشراق در دستور کار است که هلدینگ وارد بورس و دو شرکت دیگر به فرابورس ورود می کنند.

توصیه به سهامداران

وی افزود: پیش تر سیاست اجرایی سازمان، عرضه ۷۰ درصد از شرکت‌های تابعه در بورس و فرابورس اعلام شده بود که اکنون این وعده محقق و بیش از 70 درصد پرتفوی، بورسی شده و ورود همه شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه در دستور کار است. به سهامداران توصیه می شود باتوجه به اینکه سرمایه گذاری آنی به بازار سرمایه و اقتصاد ضربه می زند از خریدهای احساسی خودداری و از نگاه گذرا حذر کنند تا رشد موجود در این بازار پایدار بماند.

برنامه سهامدار عمده برای حمایت از سهم

رحمتی با اشاره به تعهد افزایش سرمایه حداکثر شش ماه بعد از تاریخ عرضه اولیه سهام ادامه داد: در این راستا سرمایه اسمی از ۶۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. در این میان صندوق سرمایه گذاری این شرکت برای خلق ارزش و ثروت در حال طراحی است و سازمان ضمن حمایت از این سهم ،برنامه برای عرضه بیشتر سهام ندارد.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

قدرتی مدیرعامل "وآوا" درخصوص تاریخچه شرکت گفت: سرمایه گذاری آوا نوین سال 83 تاسیس و در آذر سال 97 تغییرنام یافت. افزایش سرمایه از 60 به 100 میلیارد تومان از محل سود انباشته یا آورده نقدی بزودی توسط هیات مدیره اعلام و اعمال خواهد شد.پرتفوی این شرکت در حال حاضر بالغ بر 80 میلیارد تومان است که عمده سرمایه گذاری ها در بازار سرمایه و 7 میلیارد تومان هم سهام غیر بورسی دارد.

ورود سهام غیر بورسی به بورس

وی افزود: یکی از ظرفیت ها و ارزش های نهفته در پورتفوی این شرکت، سهام غیر بورسی است که شامل شرکت های سرمایه گذاری پاک اندیشان امین با تملک 5.2 درصدی سهام، هلدینگ کشاورزی کوثر با تملک سهم یک درصدی و دو شرکت مرغ مادر دیزباد و کشت و صنعت اشراق قرار دارند. کلیه دارایی های شرکت پاک اندیشان امین بورسی است که قبلا بانک دی در ترکیب سهامداری آن حضور داشت و با مدیریت مطلوب این سهامدار از ترکیب خارج شد. گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم به عنوان بزرگترین هلدینگ کشاورزی نام برده می شود که تا پایان آبان ماه وارد بورس خواهد شد. طبقه بندی این شرکت تغییر خواهد کرد و در طبقه سرمایه گذاری بورسی قرار می گیرد. امور پذیرش دو شرکت دیگر هم آغاز و به زودی وارد فرابورس می شوند.

ترکیب صنایع در پورتفوی

این مقام مسئول گفت: عمده ترکیب صنایع حاضر در پرتفوی این شرکت تا پایان شهریور 97 به صنعت فلزات اساسی با 30 درصد سهم تعلق دارد.همچنین صنایع پتروشیمی با سهم 13 درصد، بانکداری 10 درصد، فرآورده های نفتی 7 درصد، چند رشته ای صنعتی 8 درصد و مخابرات هم سهمی 6 درصدی دارند.تمامی سهام موجود با نگاه مدیریت ریسک انتخاب شده اند.

روند سودآوری

قدرتی درخصوص روند سودآوری توضیح داد: باتوجه به اینکه ماهیت شرکت طی سال گذشته متحول شده در دوره مالی منتهی به شهریور 97 حدود 14 میلیارد تومان سود کسب کردیم. همچنین بر اساس سیاست های سهامدار عمده ، سال مالی باید با سال مالی این سازمان در نظر گرفته می شد که از شهریور به اسفند تغییر یافت . در نیمه دوم سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد تومان سود کسب شد و در 6 ماهه نخست سال جاری نیز سود حاصل از سرمایه گذاری ها بالغ بر 10 میلیارد تومان بوده است.

ارائه آمار از دو شرکت زیرمجموعه

وی با ارائه آماری از شرکت پاک اندیشان امین گفت: سرمایه اسمی این شرکت 200 میلیون تومان است که برنامه افزایش سرمایه را دردستور کار دارد. 52 درصد سهام آن به سرمایه گذاری آوا نوین و 48 درصد دیگر به سرمایه گذاری بوعلی تعلق دارد.میزان سود خالص آن در پایان دوره مالی خرداد 98 به میزان 15 میلیارد تومان بوده وسال مالی هم به آذر تغییر یافته است.

مدیرعامل سرمایه گذاری آوا نوین درخصوص هلدینگ کشاورزی کوثر نیز گفت: این شرکت در سال گذشته 140 میلیارد تومان سود تقسیم کرد و پیش بینی می شود طی دوره مالی جاری 250 میلیارد تومان سود تقسیم کند.

بازدهی 180 درصدی پورتفوی بورسی

قدرتی از بازدهی 180 درصدی در دوره مالی منتهی به شهریور 97 در پورتفوی بورسی بیش از بازدهی شاخص کل بورس خبر داد و گفت: در نیمه دوم و اول سال گذشته وجاری بازدهی پورتفوی 24 و 64 درصد بوده و جمع کل دارایی ها در پایان شهریور سال 97 به 82 میلیارد تومان رسید که از این میزان، 75 میلیارد تومان به دارایی های جاری تعلق داشت.همچنین EPS هر سهم در 6 ماهه 166 ریال بوده است.

استفاده از اعتبار کارگزاری ها و NAV

وی با اشاره به اینکه شرکت های سرمایه گذاری نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، افزود: از طریق کارگزاری ها به میزان 31 درصد دارایی اعتبار اخذ شده است. ارزش روز دارایی ها در پایان شهریور ماه 208 تومان محاسبه شده است.

سیاست تقسیم سود و مزایای ماندگاری در این سهم

این مقام مسئول در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر سیاست تقسیم سود در دوره مالی جاری گفت: سیاست تقسیم سود تابع نظر سهامدار عمده است اما عموما در مجامع بیش از 80 درصد سود تقسیم و به سهامداران خرد نیز در فاصله زمانی کمتر از یک ماه پرداخت شده است.

قدرتی با توجه به اینکه بسیاری از سهامداران پس از یک یا دو روز از سهم خارج می شوند،درخصوص مزایای ماندگاری بلند مدت سرمایه گذاران در این سهم به بورس پرس گفت: طی هفته گذشته بسیاری از افراد حقوقی برای خریداری این سهم مراجعه کردند.با وجود درخواست خرید شرکت های حقوقی مختلف در صورت فروش این دسته هیچ نگرانی وجود ندارد. افرادی که این سهم را خریداری کرده و تا 6 ماه نگهداری می کنند،حتما به بازدهی مطلوبی خواهند رسید. انتظار می رود "وآوا" حدود سه تا چهار برابر سود نیمه نخست تا پایان سال سود کسب کند.

گزارش از مریم بهبودی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ