کد خبر: ۱۳۸۱۹۴
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۸/۳

زمان قطعی توقف تولید ۳ پراید و محصولات جایگزین اعلام شد/ صادرات۷ هزار دلاری
توسط مدیرعامل سایپا :

زمان قطعی توقف تولید ۳ پراید و محصولات جایگزین اعلام شد/ صادرات۷ هزار دلاری

مدیرعامل سایپا از زمان توقف قطعی تولید سه نوع پراید ، محصولات جایگزین و انجام صادرات با متوسط قیمت ۷ هزار دلار خبر داد به ثبت نام کنندگان اطمینان داد هیچ مشکلی در تحویل پیش نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با بیان اینکه از نخستین روزهای حضور در سایپا، نظر وزیر صنعت برای خروج محصولات خانواده پراید از مدار تولید در دستور کار قرار داده، گفت: از بهمن‌ سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی آغاز و از ابتدای سال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات، برنامه حذف تولید پراید اجرا شده که با هدف پیش گیری از التهاب بازار این موضوع در آن زمان رسانه‌ای نشد .

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، تولید خودروسازان کاهش یافت که در کنار تقاضای کاذب ناشی از کاهش ارزش پول، بازار خودرو با نابسامانی مواجه شد. به همین دلیل برای جلوگیری از التهاب بیشتر، برنامه کاهش و توقف تولید رسانه‌ای نشد. با این حال تولید فعلی پراید تا اتمام تعهدات انجام خواهد شد و ثبت نام کنندگان طرح‌های پیش‌فروش و فروش‌فوری این محصول ، اطمینان داشته باشند هیچ مشکلی در تحویل پیش نخواهد آمد.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه توقف عرضه پراید در جلسات غیرعلنی ماه‌های گذشته با مدیران ارشد و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام شد و مسئولان و نمایندگان نیز مواردی را در رسانه‌ها مطرح کردند که نشان دهنده برنامه از قبل سایپا برای توقف تولید این محصول است.

سلیمانی افزود: در این میان مهمترین نکته، جایگزین کردن محصولات در خطوط تولید و بازار است که این برنامه نیز به طور کامل با جایگزین کردن تیبا، کوییک و ساینا در حال اجرا است. برای پراید هم هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد و بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد .

وی زمان توقف تولید پراید ۱۳۲ را پایان دی‌سال جاری و دو پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ را پایان اردیبهشت و تیر ۹۹ اعلام شد و از شاخص های تعیین این زمان بندی را تعداد خودروهای معوق و تقاضای بازار دانست.

سلیمانی با اشاره به ویژگی های محصولات خانواده پراید از جمله مصرف پایین سوخت، قیمت رقابتی و هزینه و استهلاک پایین و خدمات پس از فروش ارزان و وجود تقاضا در برخی بازارهای صادراتی با متوسط قیمت حدود ۷ هزار دلار ادامه داد: به همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات ادامه خواهد داشت و با قیمت بسیار بالاتر از قیمت داخلی به فروش می‌رسد. همچنین تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید به کشورهای مقصد صادراتی منتقل خواهد شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ