کد خبر: ۱۳۸۲۲۰
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۸/۴

خرید نفت چین از ایران ادامه دارد / هشتمین تامین‌کننده بزرگ

خرید نفت چین از ایران ادامه دارد / هشتمین تامین‌کننده بزرگ

آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا طی ماه گذشته هشتمین تامین‌کننده بزرگ نفت چین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمارهای گمرکی چین نشان می‌دهد عربستان در ماه سپتامبر همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین بوده است. حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان در ۱۴ سپتامبر که موجب تعطیلی نیمی از تولید نفت این کشور شد، احتمالا تاثیر را در آمار های ماه اکتبر نشان خواهد داد.

میزان صادرات نفت عربستان به چین در ماه سپتامبر به ۱۷. ۷ میلیون تن معادل حدود ۷۴. ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که نسبت به ۷۹. ۷ میلیون تن ماه آگوست کاهش نشان می‌دهد.

میزان صادرات ایران به چین نیز در ماه سپتامبر به‌ دلیل ادامه تحریم‌های دولت آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه کاهش داشته و به ۵۳۸.۸ هزار تن رسید در حالی‌ که این رقم در ماه آگوست ۷۸۷.۶ هزار تن بوده است. ایران در ماه گذشته میلادی با قرار گرفتن بالاتر از آمریکا هشتمین تامین‌کننده بزرگ نفت چین بوده است.

براساس تحلیل جدیدی که موسسه رفینیتیو اویل ریسرچ انجام داده، همه محموله‌های نفتی که چین پس از تشدید تحریم‌های آمریکا از ایران خریده در مخازن متعلق به ذخایر ملی چین در تیانجین، جینژو، هوئیژو و شوشان ذخیره شده است.

لیف تحلیلگر ارشد مسائل نفتی در این موسسه گفت: تانکرهایی که نفت ایران را از ماه مه به این طرف تحویل چین داده‌اند متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بوده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ