کد خبر: ۱۳۸۲۲۴
۱۲:۳ - ۱۳۹۸/۸/۴

۶۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان ها واگذار شد
معاون وزیر صنعت:

۶۰ درصد اختیارات شورای عالی معادن به استان ها واگذار شد

معاون وزیر صنعت گفت: طبق برنامه ششم بیش از ۶۰ درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها تفویض شد و انتظار می رود دستاورد مثبتی برای معادن به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سرقینی با بیان اینکه شورای عالی معادن بالاترین مرجع تصمیم گیری در بخش معادن محسوب می شود به ایرنا گفت: اما واگذاری اختیارات به وزارت صنعت سبب شده به شکل عملی کارایی شورا کاهش یابد.

وی افزود: قانون معادن که در سال ۷۷ مصوب شد در خیلی موارد تصمیم گیری های مهم را به شورا واگذار کرده بود اما سال ۹۰ در اصلاحیه ایی ، بسیاری از اختیارات به وزارتخانه داده شد که این مساله به عنوان ایراد محسوب می شود. واگذاری اختیارات شورای عالی معادن به وزارتخانه در واقع سبب شده تا کارهای شورا در قالب روزمرگی معنا پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای عالی معادن ، تنها شورای عالی است که بخش خصوصی در آن دو نفر نماینده دارد. نخست نماینده خانه معدن و دیگری از اتاق ایران که هر دو حق رای دارند. درحالی که بسیاری از شوراهای عالی، نمایندگان بخش خصوصی بدون اجازه حق رای مشارکت دارند.

سرقینی گفت: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن نیز با حق رای در شورای عالی معادن حضور دارد و در واقع سه نفر از یازده عضو شورا به عنوان بخش خصوصی حاضر می‌شوند.براساس برنامه ششم توسعه که به شورای معادن استان ها مرجعیت تصمیم گیری داده شده، بخش خصوصی ضمن عضویت در این شورا، حق رای ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ