کد خبر: ۱۳۸۲۴۰
۰:۰ - ۱۳۹۸/۸/۶

زنگنه با واگذاری سهام پتروپالایشی ها برای پرداخت مطالبات موافقت کرد
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی :

زنگنه با واگذاری سهام پتروپالایشی ها برای پرداخت مطالبات موافقت کرد

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی از موافقت وزیر نفت با واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دولتی برای رد دیون به بخش خصوصی و بررسی توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا پدیدار با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در حوزه انرژی مدت ها به دلایل سیاسی مانند تحریم و تلاطمات با مشکل مواجه بودند به ایرنا گفت: به همین دلیل این شرکت‌ها با یک چهارم ظرفیت کار می‌کنند و باعث شده شرکت های بخش خصوصی معطل کار باشند.

وی افزود: در این راستا مکاتبات زیادی با وزیر نفت و معاونان انجام شد که در نهایت زنگنه ، هفته گذشته نشستی را ترتیب داد. گروه‌های مختلف، مشکلاتی که در اجرای فعالیت‌های جاری داشتند مطرح کردند، نگرانی‌هایی در مورد کاهش خرید در طرح‌های توسعه‌ای نیز مطرح شد.

پدیدار به مطالبات بخش خصوصی از نفت اشاره کرد و گفت: پیش از این پیشنهادی از سوی کمیسیون اتاق برای پرداخت این مطالبات مطرح شده بود که در قالب این پیشنهاد، وزارت نفت و دولت برای رد دیون به بخش خصوصی، سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دولتی را واگذرار کند. این طرح در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در دست بررسی است و وزارت نفت نیز نسبت به آن رویکرد مثبتی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ