کد خبر: ۱۳۸۲۶۰
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۸/۶

گزارش بانک مرکزی از کاهش ۶۳ درصدی معاملات بازار مسکن تهران
برای مهرماه اعلام شد :

گزارش بانک مرکزی از کاهش ۶۳ درصدی معاملات بازار مسکن تهران

بانک مرکزی با اعلام معامله ۳.۴ هزار واحد مسکونی ماه گذشته از کاهش ۶۳ درصدی معاملات و رشد ۴۷.۷ درصدی میانگین قیمت ها خبر داد و وزارت راه هم آمار بیشترین و کمترین مبایعه نامه را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با انتشار آخرین وضعیت بازار مسکن تهران که مربوط به مهر است ( متن گزارش )، اعلام کرد: معاملات آپارتمان های مسکونی به 3.4 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 22.0 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 63.7 درصد کاهش نشان می دهد.
همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع معامله شده 12.72 میلیون تومان بود که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.4 و 47.7 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین طبق گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه ، قیمت‌ها در بازار مسکن ثبات نسبی داشته و حتی معاملات بازار مسکن در مهر سال جاری نسبت به شهریور رشد ۲۱ درصدی داشته است.  بیشترین مبایعه نامه در منطقه ۵ تهران و کمترین در مناطق ۱۹ و ۲۲ به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر وضعیت هفت ماهه نشان می‌دهد ۳۶ هزار و ۵۱۵ مبایعه‌نامه امضا شده که در مقایسه با سال گذشته (۸۷ هزار مبایعه‌نامه ) ۵۸ درصد افت داشته است.

متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در تهران هم ۱۲ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ( هفت میلیون تومان ) نشان از افزایش ۸۲.۷ درصدی دارد .

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران هم نشان می دهد در منطقه یک با ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان بیشترین و در منطقه ۱۸ با ۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان کمترین مقدار را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند.

مناطق یک، دو، سه، چهار، پنج، هفت، هشت، ۱۱، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ با افزایش مواجه بودند که بیشترین افزایش قیمت در هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به ماه گذشته مربوط به منطقه یک با حدود ۴ میلیون تومان و کمترین رقم افزایش مربوط به منطقه ۱۸ با حدود ۱۴۲ هزار تومان بوده است.

مناطق ۶، ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۲۱ و ۲۲ کاهش قیمت در هر مترمربع واحد مسکونی داشتند که بیشترین کاهش قیمت را منطقه ۲۲ و ۱۰ با حدود ۲۰۰ هزار تومان و منطقه ۲۱ با ۲۴۷۰ میلیون تومان داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ