کد خبر: ۱۳۸۲۷۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۸/۸

جسد رهبر داعش به دریا انداخته شد + علت و تحلیل استاد علوم سیاسی
مقام‌ وزارت دفاع آمریکا :

جسد رهبر داعش به دریا انداخته شد + علت و تحلیل استاد علوم سیاسی

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا از انداخته شدن بقایای جسد رهبر گروه داعش به دریا خبر داد که با تحلیل استاد علوم سیاسی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: بقایای جسد ابوبکر بغدادی به دریا انداخته شده است.

فرانسوا برنار هویگ استاد علوم سیاسی و نویسنده فرانسوی به فیگارو گفت: به دریا انداختن جسد دو رهبر اسلام‌گرا در فاصله هشت سال ، قوه تخیل شکاکان را تغذیه می‌کند. همانطور که هشت سال پیش بسیاری از کاربران به‌ویژه عرب زبان و عرب‌تبار اروپایی، شبکه‌های اجتماعی واقعی بودن ماجرای قتل بن‌لادن را به استناد همین امحای جسد در دریا زیر سوال بردند.

وی افزود: می‌توان تلاش برای تقلید از اوباما را در رفتار ترامپ مشاهده کرد. وی ماجرا را مثل یک سریال تلویزیونی تعریف کرد و در آخر هم درحالی که یک سگ نقش محوری در عملیات نیروهای آمریکایی داشت گفت بغدادی مثل یک سگ کشته شد. ترامپ در ماه‌ها و هفته‌های گذشته به‌ویژه با نقد عملکرد پیشینیان دموکرات و جمهوری خواه در خاورمیانه، گفته بود آمریکا باید حتی قبل از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از شر اسامه بن‌لادن خلاص می‌شد. کاری که وی قبل از آنکه داعش بلایی به بزرگی حمله به برج‌های تجارت جهانی نیویورک بر سر آمریکا بیاورد، موفق به انجام آن شده است.

این نویسنده ادامه داد: به هر حال این یک پیروزی بزرگ برای ترامپ است که موفق شد در اوج جنجال‌های سیاسی، ، توجه افکار عمومی را از ماجرای استیضاح دور کند. برکناری رئیس جمهوری که تولید ناخالص داخلی را افزایش و بیکاری را کاهش داده و دشمن شماره یک ملت را هم کشته، دشوارتر از گذشته خواهد بود.

هویگ علاوه بر مصرف داخلی این ماجرا درباره روش خلاص شدن از جسد رهبران القاعده و داعش گفت: اگر جسدی را می‌آوردیم، می‌توانستیم انتظار حملاتی را برای بازپس‌گیری بقایای آن به منظور برگزاری یک مراسم دفن مذهبی داشته باشیم. در صورت دفن جسد در خاک و البته به شرط افشای آن با خطر تبدیل آن به زیارتگاه هواداران هم وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ