کد خبر: ۱۳۸۲۹۳
۱۰:۵ - ۱۳۹۸/۸/۸

پیشنهاد خواجه نصیری برای مقصر نشدن تازه واردان در وضعیت هیجانی بورس

پیشنهاد خواجه نصیری برای مقصر نشدن تازه واردان در وضعیت هیجانی بورس

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به استقبال سرمایه گذاران جدید از بازارسرمایه گفت: اگر بخواهیم این افراد مقصر وضعیت هیجانی بازار نباشند، سیاستگذاران باید هدف گذاری مناسبی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود رضا خواجه نصیری با اشاره به استقبال سرمایه گذاران جدید از بازارسرمایه گفت: در شرایط کنونی اگر به دنبال ورود سرمایه‌گذاران تازه وارد از مسیر درست بوده و درصدد هستیم تا این افراد مقصران اصلی وضعیت هیجانی بازار نباشند، باید متولیان امر و سیاستگذاران بازار سرمایه دست به کار شده و حرکت مناسبی برای آن داشته باشند.

وی افزود: امروزه شبکه‌های مجازی ، نقش بزرگی در وضعیت تصمیم سازی و مسائل اجتماعی جامعه دارند و اگر به هدایت جریان اطلاعاتی از سوی این شبکه‌ها معترض هستیم باید مدنظر داشته باشیم راه حل رفع این بحران ، مسدود کردن شبکه های مجازی نبوده و با این نوع محدودیت ها نمی توانیم جلوی این تاثیرگذاری را بگیریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی باید در دو جهت هدف گذاری کرد نخست، افزایش توان اطلاع رسانی درست و سالم و دوم، ارایه ابزارهای هوشمند برای سرمایه‌گذار تا پیرو آن بتوانیم نسبت به  تقویت سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کنیم.درصورت بهره گیری از چنین رویه ای می توان شرایط را به گونه ای مهیا کرد تا مردم نسبت به انتخاب شبکه های کارشناسی و رسمی اقدام کنند.

خواجه نصیری افزود: اگر استفاده از اطلاعات و دانش بورسی که از طریق شبکه های مجازی هدایت می شود مورد نقد و انتقاد متولیان و کارشناسان قرار دارد باید تلاش شود در کنار این شبکه های مجازی، درگاهی برای جذب مردم از سوی شبکه‌های مجازی به سمت فضای سرمایه‌گذاری هوشمند مهیا شود.

وی با تاکید بر نقش سازمان بورس و سایر بورس ها گفت: برای اجرای این مساله،سازمان بورس، بورس ها و کلیه نهادهای مالی باید به شکل هماهنگ و دسته جمعی توان ویژه‌ای را برای افزایش چنین درگاه‌هایی با امکان دسترسی آسان تر مردم به صندوق ها،مشاورین و سیستم های سرمایه گذاری هوشمند تخصیص دهند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: در صورت مهیا شدن دسترسی آسان عموم مردم  به درگاه های شناخته شده بازار سرمایه از این درگاه های مورد اعتماد  استفاده  کرده و بدین ترتیب تمام خدمات مالی و سرمایه گذاری را از این مسیر درست دنبال خواهند کرد.برای تحقق این مهم، تنها راه این است که متولیان بازار سرمایه با صرف هزینه و سرمایه گذاری نسبت فرهنگ‌سازی دراین زمینه اقدام کنند.

به گفته خواجه نصیری، این اقدام دیر یا زود باید توسط متولیان بازار سرمایه انجام شود و سازمان بورس باید شخصاً در این فضا وارد شده و شرایط را به گونه ای مهیا کند تا دسترسی لازم برای مردم میسر شود که طبیعتاً پیرو آن، ریسک سرمایه گذاری های آنها کاهش یافته و احتمال موفقیت افزایش می یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ