کد خبر: ۱۳۸۳۰۸
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۸/۸

توضیح دژپسند درباره FATF ، معافیت مالیاتی بورسی ها ، علت ریزش شاخص و ...

توضیح دژپسند درباره FATF ، معافیت مالیاتی بورسی ها ، علت ریزش شاخص و ...

وزیر اقتصاد درخصوص خروج از فهرست سیاه FATF، دو شرکت هپکو و آذرآب، ریزش هفته گذشته شاخص و تصویب سریع آیین‌نامه معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هیات دولت درباره مهلت چهار ماهه به ایران برای تصویب لوایح FATF گفت: در این خصوص چندین بار درخواست تمدید کردیم که موافقت کردند اما این بار هشدار دادند این آخرین مهلت است و قابل تمدید نیست.اگر در مهلت تعیین شده این کار انجام نشود بصورت خودکار وارد فهرست سیاه می شویم که برای خروج باید برنامه اقدام بنویسیم و امکان دارد شرایط سخت تری در آن مطرح شود.

وی درباره تاخیر در تصویب لوایح افزود: آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی در ۲۵۸ ماده تنظیم و سیر آن طی شده به طوری که پس از تصویب شورای عالی مقابله با پولشویی، این آیین‌نامه به تایید رئیس قوه قضاییه و سپس به تصویب دولت رسیده است که این قانون، کمک زیادی کرده و بسیاری از بندهای برنامه اقدام را پوشش داده است.همچنین آیین‌نامه مرکز مستقل اطلاعات مالی نیز تصویب شده فقط ۲ لایحه پالرمو و CFT باقی مانده که در حال طی مراحل آن هستیم.

این مقام مسئول درباره فعالیت شرکت هپکو گفت: مشکل این کارخانه درباره سهامدار اصلی بود که زمینه انتقال سهام را فراهم کردیم. خوشبختانه این کارخانه با شیوه جدید در حال فعالیت بوده و مشکلات بانکی آن برطرف شده است. اما موضوع آذرآب با هپکو متفاوت است در آخرین جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد بخشی از مشکلات برطرف و بخشی نیز در حال رفع شدن است.برای آذرآب حتی مشکل تقاضا نیز نداریم زیرا قراردادهای خیلی خوبی دارد.

دژپسند با اشاره به ریزش شاخص بورس طی هفته گذشته گفت: دوشنبه بخشی از این کاهش جبران شد. نوع کار بورس همین است،شرایط، میزان عرضه و تقاضا و نوع ریسک از عواملی بشمار می روند که بر بورس تاثیر گزار هستند.اکنون اتفاق خاصی که در حال رخ دادن بوده و موجب نوسان بورس شود، وجود ندارد.حتی در صدد تصویب هر چه سریعتر آیین‌نامه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی‌ها هستیم تا به رونق بیشتر بورس کمک کند.بدین ترتیب شرکت‌های بورسی در صورت تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

وی درباره صدور مجوز صادرات به صادرکنندگانی که ارز را به داخل باز نگردانده‌اند، گفت: صدور مجوز صادرات دارای روال است. به دنبال افزایش هرچه بیشتر صادرات غیر نفتی هستیم و سعی می‌کنیم از اعمال محدودیت مقداری بر روی آن خودداری کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ