کد خبر: ۱۳۸۳۳۷
۹:۸ - ۱۳۹۸/۸/۱۱

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی برق حرارتی به طلبکاران تسویه می شود
مدیرعامل تولید نیروی برق حرارتی:

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی برق حرارتی به طلبکاران تسویه می شود

مدیرعامل تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به تسویه ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان از بدهی ها طی سه سال گذشته از تسویه ۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های باقی‌مانده به طلبکاران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سهام انرژی، محسن طرزطلب گفت: میزان بدهی شرکت تولید برق حرارتی 18 هزار میلیارد تومان است که از این میزان، 2.5 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها است. ضمن اینکه 6 هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 500 میلیارد تومان به پیمانکاران و مشاوران و 9 هزار میلیارد تومان هم بابت حساب ذخیره ارزی بدهی داریم.

وی افزود: تا پایان سال بطور میانگین هر ۲۰ روز یک نیروگاه جدید ۱۶۰ مگاواتی وارد مدار خواهد شد.از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و 800 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی اضافه شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پیک سال آینده سه هزار و 846 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید نیز وارد مدار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: انرژی تولیدی نیروگاه‌ها در ۶ ماهه اول سال بیش از ۱۸۱ میلیارد کیلووات ساعت بوده که سهم نیروگاه‌های حرارتی از این میزان ۸۶ درصد بوده است. با توجه به وضعیت خوب نیروگاه‌های برق آبی، سهم نیروگاه‌های فسیلی در تولید انرژی کاهش پیدا کرده به طوری که سال گذشته سهم نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۲.۵ درصد بوده که در شش ماهه اول این رقم به حدود ۸۶ درصد کاهش یافته است.

طرزطلب گفت: میزان مصرف سوخت نیروگاه‌های فسیلی در بخش مایع و گاز طی این مدت ۴۰ میلیارد مترمکعب بوده که سهم گاز ۹۱.۳ درصد و مابقی سهم گازوئیل و مازوت بوده و خوشبختانه سهم مصرف گاز در نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.بهره وری نیروگاه‌های حرارتی نیز در سال ۹۷ به ۳۸.۱ درصد رسید و برنامه‌ریزی شده تا بهره وری آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد برسد.متوسط بهره وری نیروگاه‌های حرارتی دنیا ۳۷.۳ درصد است که متوسط آن در ایران از سطح نیروگاه‌های موجود در این زمینه بالاتر است و برنامه‌ریزی شده تا این میزان افزایش بیشتری یابد.

وی ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در پیک سال ۹۷ و ۹۸ را بیش از ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: نیروگاه‌ها در زمان پیک با حداکثر آمادگی در مدار تولید برق قرار داشت که این موضوع به تامین برق کشور کمک شایانی کرده است. برای پیک سال 99 حدود 97 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی پیش بینی شده که پنج هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

طرزطلب به آخرین وضعیت تامین وام نیروگاه سیریک توسط روس‌ها اشاره کرد و گفت: براساس اعلام دولت روسیه مقرر شده تا پایان ماه نوامبر 2019 اعتبار اسنادی وام 1.2 میلیارد یورویی دولت روسیه به ایران برای احداث نیروگاه سیریک باز شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ