کد خبر: ۱۳۸۳۵۲
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۸/۱۱

ایران آماده بازسازی ۵۰ درصد شبکه برق سوریه شد / صادرات به عراق
وزیر نیرو :

ایران آماده بازسازی ۵۰ درصد شبکه برق سوریه شد / صادرات به عراق

وزیر نیرو از امضا تفاهمنامه همکاری‌ برقی و بازسازی ۵۰ درصد شبکه برق سوریه و صادرات به عراق خبر داد و گفت: تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه از اهداف ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اردکانیان با اعلام امضا تفاهمنامه همکاری توسعه همکاری‌های برقی با وزیر برق سوریه گفت : همکاری‌های دو کشور برای بازسازی و توسعه صنعت برق سوریه و شامل احداث نیروگاه، خطوط انتقال، کاهش تلفات در شبکه برق سوریه و امکان اتصال برق دو کشور از طریق عراق است .

وی افزود: هدف ایران تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه بوده و این موضوع فقط با سنکرون شدن محقق نمی‌شود. ایران از امکان تبادل انرژی با همه کشورهای همسایه دارای مرز زمینی برخوردار است و حتی از طریق برخی کشورها امکان اتصال به همسایگان نیز وجود دارد .

وی با اشاره به مذاکرات سال گذشته مقامات ایران و عراق ادامه داد: این دیدار منجر به طراحی برنامه سه‌ساله شد تا در عرصه‌های مختلف مانند ظرفیت‌ سازی نیروهای انسانی، کاهش تلفات برق در شبکه توزیع، احداث نیروگاه‌ها و سنکرون کردن شبکه توزیع دو کشور همکاری صورت گیرد. اولویت وزارت نیرو در این سه سال انتقال دانش و تجربیات صنعت برق ایران به عراق و خودکفایی صنعت برق این کشور است. تا زمان نیاز عراق به واردات برق و در اندازه توان ، صادرات برق از ایران به عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر برق سوریه نیز با اعلام حضور ایران در بازسازی ۵۰ درصد شبکه برق گفت: کمک ایران در بازسازی این شبکه مهم است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ