کد خبر: ۱۳۸۳۷۵
۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۸/۱۲

تصمیمات مهم برای ایران درباره آینده برجام و دو برداشت اشتباه
سفیر بریتانیا در تهران اعلام کرد:

تصمیمات مهم برای ایران درباره آینده برجام و دو برداشت اشتباه

سفیر بریتانیا در تهران در آستانه پایان فرصت ۶۰ روزه ایران با اعلام دو برداشت اشتباه از برجام از پیش رو بودن تصمیمات مهمی برای ایران درباره آینده برجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، راب مک ایر در آستانه پایان فرصت 60 روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اروپا ( 14 آبان ) و برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات در صفحه اینستاگرام سفارت بریتانیا در تهران با انتشار ویدئویی اعلام کرد: تعهد حقیقی بوده و به همراه فرانسه، آلمان، چین و روسیه تلاش های بسیاری می کنیم تا ایران همچنان از مزایای برجام برخوردار باشد. طی هفته های آینده ، تصمیمات مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود. می خواهیم این تفاهمنامه باقی بماند.

درباره اشتباه بودن دو برداشت مبنی بر عدم ایفای تعهدات اروپا و عدم نفع ایران از تفاهمنامه  باید گفت در چارچوب برجام، طرف اروپایی چهار تعهد را قبول کرد. اول برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا مربوط به برنامه هسته ای ایران.این کار را انجام دادیم و تحریم ها علیه قسمت های بزرگی از اقتصاد ایران را لغو کردیم.

دوم برداشتن تحریم های هسته ای سازمان ملل و تحریم های چندجانبه ای که علیه تعدادی از افراد و سازمان ها بود را برداشتیم. سوم کمک به ایران برای پیشبرد یک برنامه هسته ای غیرنظامی که درحال انجام آن هستیم. همانطور که سفر متخصصان هسته ای نشان داد. چهارم ارتقای سطح تجارت بین ایران و اروپا . این هم کاری است که برای انجام آن نهایت تلاش را انجام می دهیم.»

برای مثال سفارت بریتانیا ماه گذشته از بیش از صد شرکت برای انجام تجارت با ایران حمایت کرد. البته می دانیم خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به این تفاهمنامه وارد کرده و واقعا نمی توان تاثیر تحریم ها را برطرف کرد. اما با حسن نیت در حال همکاری با ایران هستیم تا راه هایی پیدا کنیم که بتوان وضعیت را بهتر کرد.

معتقدیم پیدا کردن یک راه حل دیپلماتیک بسیار ضروری، ولی ممکن است. در عین حال بسیار نامطلوب خواهد بود که ایران قدم هایی بردارد که باعث فروپاشی برجام شود. برجام تفاهمنامه ای است که بیش از این برای ایران بی نظیر مزایای مهمی به همراه خواهد داشت. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ