کد خبر: ۱۳۸۴۱۱
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۸/۱۳

روایت همتی از افزایش۲۱ درصدی قدرت پول ملی و اهداف اصلی اقتصاد در آینده

روایت همتی از افزایش۲۱ درصدی قدرت پول ملی و اهداف اصلی اقتصاد در آینده

رییس بانک مرکزی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی قدرت پول ملی طی یک سال اخیر درخصوص اهداف اصلی اقتصاد در ماه‌ های آینده توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در اینستاگرام اعلام کرد: امروز یکسال از شروع جنگ اقتصادی، تحریم بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می‌گذرد. آن روزها پیش‌بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود اما آمریکا با تداوم فشار حداکثری به هدف اصلی‌ که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود نرسید.

نرخ ارز که آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار ذکر می‌کردند از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۱۱۰۰ تومان در ۱۳ آبان‌ سال جاری رسید (۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی). تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد فشار زیادی به اقتصاد ایران خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به تامین دارد.

نهایتا ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت. از حالا تلاش‌ها در اقتصاد باید بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی متمرکز شود. کاهش اتکای بودجه به نفت و ایمن‌سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ