کد خبر: ۱۳۸۴۱۳
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۸/۱۳

۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران از اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران و نحوه پرداخت پول خبر داد و گفت: این شرکت‌ها برای همکاری خواستار ضمانت وزارت نفت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا پدیدار با اشاره به تمایل شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در صنعت نفت ایران به ایرنا گفت: در 1.5 سال گذشته کمیسیون انرژی اتاق با هیات‌هایی که به ایران می‌آمدند وارد مذاکره شد و در نهایت به تهیه فهرست ۱۱۴ شرکتی رسید. اسامی این شرکت‌ها در حوزه انرژی و در امور بین‌الملل اتاق تهران ثبت و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم نفت ایران ‌مکاتبات آغاز شد.

وی افزود: در نهایت ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر مشارکت در ساخت و سرمایه به روند انتقال دانش فنی نیز کمک کنند.پیش شرط این شرکت‌ها برای همکاری با صنعت نفت ایران، ضمانت وزارت نفت است که این موضوع با وزیر نفت مطرح شده تا شرکت‌های ایرانی مورد تایید در حوزه ساخت و در پیمانکاری ضمانت شوند.

این مقام مسئول گفت: وزیر نفت این موضوع را پذیرفته و قرار است معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت شرکت‌های ایرانی را بررسی کرده و پس از تایید، آنها را تضمین کند.با دریافت این تضمین، آن را در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار می‌دهیم.

پدیدار نحوه پرداخت پول به این شرکت‌ها را در قالب اینستکس عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها که از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان، لهستان، انگلیس، آلمان، هلند و رومانی هستند، پذیرفته اند خدمات را در قالب تهاتر به ایران بدهند. با تضمین وزارت نفت ۷۵ درصد از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری که در حال حاضر خالی است، ‌دوباره فعال می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ