کد خبر: ۱۳۸۴۲۴
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۸/۱۳

پیشنهاد عجیب مرکز پژوهش‌های مجلس برای آموزش زبان چینی در مدارس !

پیشنهاد عجیب مرکز پژوهش‌های مجلس برای آموزش زبان چینی در مدارس !

مرکز پژوهش‌های مجلس در پیشنهادی عجیب به شورای عالی آموزش و پرورش درخواست کرد امکان آموزش زبان چینی در مدارس تصویب شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی زبان چینی با بیش از 1.3 میلیارد نفر، پرگویش ترین زبان جهان و به دلیل آهنگ های مختلف برای هر هجا ( بیش از 500 هجا ) از دشوار ترین زبان های دنیا است که مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی عجیب و با تاکید بر رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش ، خواستار امکان آموزش زبان چینی در مدارس شده است.

طبق این گزارش، رشد بی رویه موسسات آموزش‌های زبان خارجی ، کاهش عدالت آموزشی از حیث عدم امکان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم و همچنین امکان ایجاد چالش‌های امنیتی از حیث ورود کنسرسیوم‌های خارجی به نظام آموزشی خواهد بود و طبق سند تحول بنیادین ، امکان ارائه آموزش زبان‌های خارجی فرانسه، آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی و روسی در مدارس وجود دارد.

به همین دلیل رفع کلیات این طرح پیشنهاد می‌شود و  لازم است آموزش زبان خارجی به خصوص تنوع در این آموزش در مدارس وجود داشته باشد، ولی نه بدان معنا که آموزش به آموزشگاه‌های آزاد خارج از مدارس واگذار شود.

با وجودی که تقویت آموزش زبان خارجی یکی از اهداف طرح است اما این هدف با این طرح محقق نمی‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش زبان کشور‌های پیشرفته شرقی از یک سو و افزایش تعاملات تجاری ایران با چین ، شورای عالی آموزش و پرورش امکان آموزش زبان چینی در مدارس را در کنار سایر زبان‌های پنج گانه غیر انگلیسی تصویب کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ