کد خبر: ۱۳۸۴۵۷
۱۲:۰ - ۱۳۹۸/۸/۱۴

پیشنهاد وزیر صنعت به چینی‌ها برای جانشینی شرکت های خارجی

پیشنهاد وزیر صنعت به چینی‌ها برای جانشینی شرکت های خارجی

وزیر صنعت با اشاره به امکان همکاری با چین در صنایع مهم گفت: در صورتی که شرکت های چینی منافع ایران را تامین کنند، می توانند جانشین برخی شرکت های خارجی در ایران شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در سفر به چین با بیان اینکه روابط دو کشور بصورت راهبردی و بلندمدت است، گفت: در شرایط جدید می توانیم در خودروسازی، دارو، نفت و گاز و پتروشیمی، مخابرات، لوازم خانگی هوشمند، احداث راه آهن پرسرعت و موارد دیگر همکاری کنیم.

وی افزود: به رابطه برد برد بین دو طرف نگاه می کنیم و در حوزه های نفت و پتروشیمی و برخی موارد دیگر ظرفیت هایی داریم.در کنار آن برخی اقلام سنتی از قبیل فرش و زعفران هم وجو دارد که اگر بتوانیم تجارت سنتی را با همکاری های جدید در حوزه‌هایی مثل ظرفیت های خودروسازی تلفیق کنیم، چین می تواند جانشین برخی شرکت های خارجی در ایران شود که سالیان سال است در ایران حضور دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی که شرکت های چینی منافع ایران را تامین کنند، می توانند جانشین برخی شرکت های خارجی در ایران شوند که سالیان سال حضور داشتند.نقش چین در زمینه اقتصاد و تجارت با ایران به تنهایی فراتر از کشورهای اوراسیا است هم از نظر ظرفیت های جمعیتی و اقتصادی و هم از نظر صادرات و واردات و همکاری های فناوری با ایران نقش متفاوت و منحصر بفردی دارد.

رحمانی گفت: ایران هم به روابط با چین به شکل درازمدت و راهبردی نگاه می کند. تاکید و اراده مسئولان این است که هیچ محدودیتی در گسترش روابط با چین نداشته باشیم.رابطه تاریخی و همکاری های صنعتی و تجاری دو کشور در حال حاضر هم قابل ملاحظه است. در وزارت صنعت برای چین پرونده جداگانه ای باز کرده ایم و به این کشور نگاه ویژه ای داریم.

وی در مورد طرح یک کمربند - یک جاده هم گفت: در زمینه پیشنهاد یک کمربند یک جاده با طرف چین طرح راه اندازی شهرک مشترک داریم که منطقه ای به وسعت دو هزار هکتار برای این کار اختصاص داده ایم.ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی می تواند به عنوان محل انشعاب راه های ارتباطی مختلف تجاری و اقتصادی بین آسیای مرکزی، هند، اروپا و قاره افریقا باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ