کد خبر: ۱۴۰۵۰
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۴/۱۶

بورس پرس خبر می دهد:

"پترول" بلوک ۵ درصدی "شپدیس" را فروخت + نام خریدار

شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) امروز اقدام به عرضه ۵ درصد سهام پتروشیمی پردیس کرد که توسط یک شرکت معروف و خصوصی شده خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پتروشیمی پردیس که با سرمایه 300 میلیارد تومانی در تابلوی فرعی بازار اول حضور دارد، آماده افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است امروز با عرضه بلوک 5 درصدی همراه بود.

براساس این گزارش، طبق هماهنگی های قبلی امروز شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)  اقدام به عرضه 152 میلیون و 815 هزار سهم "شپدیس" به قیمت پایه هر سهم 2000 تومان کرد تا درصورت فروش ، از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شود.

بررسی های بورس پرس نشان می دهند این بلوک بدون رقابت و توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی به همان قیمت پایه خریداری شده است. به این ترتیب این شرکت که تا پیش از این مالک 12 درصد سهام "شپدیس" بود، در صورت احزار قطعیت معامله در 9 روز کاری آینده به سهامدار 17 درصدی تبدیل خواهد شد.

عرضه بلوک فوق به صورت یکجا و نقد و یا 3 درصد نقد و باقی اقساط در بازار دوم معاملات بورس و توسط کارگزاری حافظ انجام و از سوی کارگزاری خبرگان سهام خریداری شده است.

براساس این گزارش، هیئت مدیره " شپدیس" گزارش توجیهی افزایش سرمایه از 300 به 600 میلیارد تومان را به سازمان بورس ارایه و اعلام کرده انجام این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ