کد خبر: ۱۴۰۵۰۳
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۸/۱۸

کشف قیمت پایه محصولات صادراتی در بورس کالا امکان پذیر است
رئیس کنفدراسیون صادرات :

کشف قیمت پایه محصولات صادراتی در بورس کالا امکان پذیر است

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به استفاده از بورس کالا به منظور کشف قیمت کالاها در حوزه داخلی گفت: می‌توان به منظور کشف قیمت پایه محصولات صادراتی نیز از رینگ صادراتی این بورس کمک گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد لاهوتی در خصوص کارکرد بورس کالا در کشف قیمت کالاها به ایرنا گفت: بورس کالا بستری است که قیمت کالاها در آن براساس عرضه و تقاضا کشف می شود و این موضوع از جنبه های مختلف به اقتصاد کمک می کند. اما بعضا به جای نظارت برخی نهادها بر بازار شاهد برخی دخالت ها در روند قیمت گذاری ها هستیم که همین موضوع سر منشا برخی مشکلات می شود.

وی افزود: طی سال گذشته و در پی نوسانات ارزی مشکلاتی در حوزه قیمت گذاری کالاها بوجود آمد که به مرور با تاکید فعالان اقتصادی، واقعیت های اقتصادی از سوی تصمیم گیران پذیرفته شد و با نقش موثر بورس کالا مشکلات برطرف و رضایت مندی درمیان فعالان صنعت حاصل شد. بورس کالا کارکرد موثری در کشف قیمت محصولات در بازار داخلی دارد. علاوه بر بازار داخلی، رینگ صادراتی بورس کالا نیز می تواند به قیمت پایه محصولات صادراتی کمک کند که این موضوع از گذشته در حال بررسی بوده و امید می رود به شکل جدی اجرایی و صادرات انواع کالاها از این مسیر آغاز شود.

لاهوتی درخصوص تاثیر گذاری بر قیمت منطقه ای کالاهای ایرانی با صادرات از طریق بورس کالا گفت: در صورت استقبال تولیدکنندگان و رشد حجم تجارت از تالار بورس کالا می توان بر قیمت های منطقه ای کالاهایی که در آنها مزیت داریم، اثر گذاشت.عرضه و تقاضا باید حرف اول را در تعیین قیمت کالاها در بورس بزند. اگر دخالت جایگزین وظیفه نظارتی برخی نهادها نشود، راه را برای توسعه بورس کالا در اقتصاد باز کرده ایم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ