کد خبر: ۱۴۰۵۸۱
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۸/۲۰

مهلت ۱۵ شغل و ۵۰ صنف در نصب کارتخوان / شرایط پزشکان + مشوق ها و جرایم
مدیر تنظیم مقررات و نظارت بر درون سپاری سازمان مالیاتی:

مهلت ۱۵ شغل و ۵۰ صنف در نصب کارتخوان / شرایط پزشکان + مشوق ها و جرایم

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر درون سپاری سازمان مالیاتی با اشاره به مهلت دو ماهه ۱۵ شغل و ۵۰ صنف و حرفه برای نصب کارتخوان و وضعیت پزشکان ، مشوق ها و جرایم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رستم پور در تشریح آخرین فرآیند ثبت نام پزشکان برای نصب دستگاه‌های کارتخوان در مطب‌ها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عدم مشارکت پزشکان همان ۵۸ درصد بوده و ۲۸ شهریور هم برای مابقی مشاغل و شامل یش از ۱۵ شغل و ۵۰ صنف و حرفه به ثبت اطلاعات تا پایان دی خوان داده شده است.

وی با اشاره متوسط روزانه ثبت نام ۱۵۰ تا ۲۰۰ مودی برای دریافت کارتخوان ادامه داد: هر صنفی که به قانون عمل کند مشمول مشوق‌های مالیاتی و هر یک از تمکین به قانون سرپیچی کند با انواع جرائم قانونی همراه خواهد شد. در این میان سال آینده الزام نصب دستگاه کارتخوان برای تمام مشاغل به جز پزشکان عملی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب کارتخوان توسط پزشکان، پیرا پزشکان، دندان پزشکان، دامپزشکان، داروسازان و سایر رسته‌های پزشکی در قانون بودجه سال ۹۸ مقرر و الزام شده است. افرادی که در نصب کارتخوان به قانون عمل کرده اند برای دو سال، سالیانه ۱۰ درصد از مالیات معاف خواهند شد.متخلفین هم دو درصد از درآمد محاسبه شده سازمان مالیاتی را جریمه می شوند.

رستم پور ادامه داد: در گذشته درآمد پزشکان با ضریب ۲۰ درصدی مشمول مالیات بودند. یعنی از هر یک میلیون تومان تنها ۲۰۰ هزار تومان مشمول مالیات ۱۵ تا ۲۵ درصدی بود اما در قانون جدید ، تمام درآمد‌ها با کسر هزینه‌های مستند، مشمول مالیات می‌شوند. مهم‌ترین نکته‌ هم این محرومیت پزشکانی از سرویس ویژه سازمان امور مالیاتی یعنی مالیات مقطوع است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ