کد خبر: ۱۴۰۵۸۶
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۸/۲۰

اپراتورهای VPN رسمی بزودی در ایران ایجاد می شوند / طرح اندروید بومی
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

اپراتورهای VPN رسمی بزودی در ایران ایجاد می شوند / طرح اندروید بومی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تهیه دستورالعملی برای تعیین سطح دسترسی متفاوت افراد به اینترنت در کارگروه فیلترینگ خبر داد و گفت: بزودی اپراتورهای VPNرسمی ایجاد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نشست سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: موافق تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت برای کاربران بوده و پیشنهادی به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارایه شده و آئین نامه و دستورالعملی برای تعیین سطح دسترسی به اینترنت و فیلترینگ درحال تهیه است که امید می رود در اسرع وقت به سرانجام برسد.

وی افزود: درنظر بود این آئین نامه حدود ۳ ماه گذشته آماده شود اما متأسفانه جلسات کارگروه دیر به دیر تشکیل می شود. با توجه به اینکه اقتصاد VPN بزرگ شده و سازمان ها و افراد زیادی از آن بهره برداری می کنند با مسئولیت دادستانی و وزارت ارتباطات می توان اپراتورهای VPN رسمی شکل داد.به این معنی که VPN طبق مقررات و با نظم مشخصی از طریق اپراتورهای رسمی واگذار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان های خاصی بسته به فعالیت مانند سازمان های دولتی، بانک ها و سفارتخانه ها نیاز به استفاده از VPN دارند و در بعضی حوزه ها نیز شاهد تحریم آمریکا در سایت ها و اپلیکیشن ها هستیم که نیاز است کسب و کارها از VPNبرای دسترسی استفاده کنند. از این رو این آئین نامه در حال تدوین است تا موضوع استفاده از VPN ساماندهی شود.

فیروزآبادی در خصوص موضوع جرایم استفاده از VPN نیز گفت: طرحی در مجلس در این باره در دست تهیه است که مرکز ملی فضای مجازی نیز نظرات را در این باره ارائه داده است.متولی این طرح، مرکز پژوهش های مجلس بوده و این طرح مراحل نهایی را طی می کند تا به زودی در صحن مجلس مطرح و به صورت قانونی در بیاید.

وی از توافق و تقسیم کار سه جانبه برای طراحی و تولید سیستم عامل ملی خبر داد و گفت: این توافق و تقسیم کار با همکاری وزارت ارتباطات، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته و قرار است به زودی سندی امضا شود تا کار طراحی و تولید سیستم عامل ملی برای تلفن همراه و دسک تاپ را جلو ببریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: طرح اندروید بومی که پیش از این مطرح شده بود بخشی از این طرح است اما حرکت به سمت تولید سیستم عامل ملی خواهد بود که تمامی جوانب را در نظر بگیرد. همچنین پیش نویس سند صیانت از داده در فضای مجازی با هدف افزایش مسئولیت پذیری در حوزه دسترسی آزاد به اطلاعات و حریم خصوصی افراد تهیه شده است.

فیروزآبادی گفت: در این سند مشخصاتی پیش بینی شده که بر مبنای آن تعیین می شود چه اطلاعاتی قابل عرضه در فضای مجازی است و حد و اندازه حریم خصوصی و مسئولیت هر یک از افراد در آن مشخص می شود. این سند در دومین جلسه پیش روی شورای عالی فضای مجازی به تصویب می رسد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ