کد خبر: ۱۴۰۶۴۷
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۸/۲۲

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به مواضع مثبت وزیر خارجه امارات

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به مواضع مثبت وزیر خارجه امارات

سخنگوی وزارت خارجه به مواضع اخیر وزیر خارجه امارات مبنی بر عدم تمایل این کشور همسایه بر تشدید بحران و حل مشکلات بر اساس گفتگو واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات مبنی بر عدم تمایل این کشور همسایه بر تشدید بحران و حل مشکلات بر اساس گفتگو و اجتناب از وقوع جنگ اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت گفتگو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راه حل مشکلات و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان برای ایجاد فضای گفت وگو بین کشورهای منطقه استفاده و در این عرصه پیش قدم بوده است.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگوهای منطقه‌ای، پیمان عدم تجاوز و رونمایی از پویش صلح هرمز در سازمان ملل توسط رئیس جمهور در این چارچوب است.این طرح بر امنیت مشترک و کشورهای همسایه مبتنی بر پایبندی به اصول مشترک از جمله خودداری از تهدید به استفاده از زور، حل بحرانها به شکل مسالمت آمیز، احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و حق تعیین سرنوشت ملت ها تاکید دارد.

موسوی ادامه داد: ایران معتقد است با آغاز این فرایند، ضمن احترام به اختلاف نظرها، منافع مشترک همۀ کشورهای منطقه تأمین می شود. ایران امیدوار است کشورهای منطقه با پذیرش پویش صلح هرمز و شروع گفتگوهای جامع و فراگیر منطقه ای،  ریشه اختلافات در این منطقه را بخشکانند و در راستای حل بحران های منطقه گام های عملی، جدی و موثر بردارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ