کد خبر: ۱۴۰۶۵۵
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۸/۲۲

پیش بینی ۳۰۰ میلیاردی برای شیر و توضیح درباره حذف برخی اشعار از کتب درسی
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

پیش بینی ۳۰۰ میلیاردی برای شیر و توضیح درباره حذف برخی اشعار از کتب درسی

وزیر آموزش و پرورش با اعلام تخصیص دو میلیون یورو به مطالبات معلمان خارج از کشور و پیش بینی ۳۰۰ میلیارد تومانی توزیع شیر مدارس ، درباره حذف اشعار مشاهیر از کتب درسی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن حاجی میرزایی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص موضوع عدم پرداخت حقوق معلمان و کارکنان مدارس خارج از کشور به خانه ملت گفت : تأخیر در پرداختی‌های معلمان خارج از کشور به دلیل تغییر نرخ ارز و عدم تخصیص اعتبارات ایجاد شد که در حال حل بوده و تلاش می شود با تخصیص 110 درصدی اعتبارات، مطالبات پرداخت شود.

وی درباره توقف سه ساله توزیع شیر دانش آموزی در مدارس به دلیل مشکل اعتبارات هم توضیح داد: گفت‌‎وگوهایی انجام و پیش بینی شده ۳۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد که به محض تحقق این رقم، شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شود .

این مقام مسئول درباره حذف اشعار برخی مشاهیر از کتاب‌های درسی هم گفت:برخی کتاب‌های درسی تغییراتی کرده‌‎اند و عبارت حذف، دقیق نیست. حذف برخی اشعار مربوط به سال ۹۵ و قبل از آن است ولی به دلیل حساسیت‌های شبکه‌های اجتماعی، دستور بررسی موضوع داده شده تا دقیقاً مشخص شود چه مواردی حذف شده است.

حاجی میرزایی افزود: طبق گزارش های دریافتی، بسیاری از مطالب و اشعار مشاهیر معاصر و اشخاص برجسته حوزه فرهنگ و ادب ایران در کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است شعری از یک شخصیت حذف شده باشد ولی از همان شخص، شعر دیگری در کتاب گنجانده شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ