کد خبر: ۱۴۰۷۰۶
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۸/۲۵

رئیس فدرال رزرو نگران وضعیت اقتصادی آمریکا شد و به کنگره هشدار داد

رئیس فدرال رزرو نگران وضعیت اقتصادی آمریکا شد و به کنگره هشدار داد

رئیس فدرال رزرو با اعلام نگرانی از وضعیت اقتصادی آمریکا به نمایندگان کنگره هشدار داد باید برای جبران کسری بودجه و بدهی رو به افزایش ، اقدام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جروم پاول که درباره آخرین وضعیت اقتصاد آمریکا به نمایندگان مجلس توضیح می داد ، سطح کسری بودجه را ناپایدار دانست و گفت: به زبان خیلی ساده ، بدهی ، سریع‌تر از اقتصاد در حال رشد بوده و ابزارهای فدرال رزرو برای جلوگیری از رکود ، محدود بوده و نرخ بهره به حد کافی کاهش یافته است .

وی افزود: هر چند وظیفه فدرال رزرو ، توصیه به نمایندگان کنگره نیست اما اصلاحات غیر قابل اجتناب بوده و باید اقداماتی انجام شود.در غیر این صورت دلارهای مالیاتی به جای آموزش کودکان باید صرف پرداختن نرخ بهره شود. با این حال ، روند رشد اقتصادی آمریکا با وجود ریسک های خارجی و داخلی زیاد، احتمالا در سطح مطلوبی باقی خواهد ماند .

براساس این گزارش، کسری بودجه آمریکا حدود یک تریلیون دلار تخمین زده شده و دولت ترامپ تاکنون 23 تریلیون دلار استقراض کرده و تنها در 12 ماه منتهی به سپتامبر، 572.8 میلیارد دلار بهره وام‌های دریافتی پرداخت شده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم امسال به 1.9 درصد کاهش یافته که 0.6 درصد کمتر از سه ماهه دوم است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ