کد خبر: ۱۴۰۷۲۲
۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۸/۲۶

موضع عبده تبریزی درباره افزایش قیمت بنزین و پیشنهاد مشخص به دولت

موضع عبده تبریزی درباره افزایش قیمت بنزین و پیشنهاد مشخص به دولت

حسین عبده تبریزی ضمن موضع گیری درباره افزایش قیمت بنزین ، پیشنهاد مشخصی به دولت داد و اعلام کرد: در پایان همین ماه ، مازاد دریافتی بین ۶۰ میلیون نفر توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی هم در ادامه نظرات و مواضع کارشناسان درباره افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: طرح تعدیل قیمت حامل های انرژی و از جمله قیمت بنزین مدت ها مطرح بوده و عمده اقتصاددانان کشور نیز با آن موافق بوده اند. همان اقتصاددانان در عین حال با چند نرخی شدن قیمت موافق نبوده اند.

به رغم این موضوع، کمتر اقتصاددانی با اجرای آن در این شرایط که زندگی مردم بعد از افزایش قیمت دلار به شدت آسیب دیده، بیکاری گسترده شده و به علاوه در شرایطی که در همسایگی ایران، اعتراضات گسترده علیه وضعیت اقتصادی در جریان است، می تواند موافق باشد.

فارغ از این که آدمی با چه شیوه ای از اجرای طرح موافق باشد، پیشنهاد مشخص به دولت آن است که به تعهد خود عمل کند و در پایان همین ماه که چند روز به پایان آن مانده، عین مازاد دریافتی را که حدود ۴۴۰۰۰ میلیارد تومان در سال برآورد می شود، بین ۶۰ میلیون نفر ( بیست میلیون خانوار ) توزیع کند.

این پیشنهاد به معنای موافقت با شیوه خاص اجرای طرح نیست، بلکه با توجه به قول و تعهد دولت، و وضعیت دشواری که در آن هستیم، قابل توصیه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ