کد خبر: ۱۴۰۷۷۲
۱۰:۰ - ۱۳۹۸/۸/۲۸

خبر شیرین بانک ملت به سهامداران با تحقق سود ۷۰ تومانی هر سهم
با فروش بلوک ملی مس و عملکرد شش ماهه رخ داد :

خبر شیرین بانک ملت به سهامداران با تحقق سود ۷۰ تومانی هر سهم

درپی شناسایی سود۱۹۳۰ میلیاردتومانی بانک ملت از فروش بلوک ملی مس و پوشش۱۶۰۰ میلیارد تومانی شش ماهه،سود محقق شده هر سهم این بانک به ۷۰ تومان رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهبود شرایط بازار سهام و اتفاق نظر عمده فعالان به آینده مثبت ، زمینه ساز جهش 1990 واحدی شاخص در یک ساعت اول معاملات شده و قیمت اکثر شرکت ها و صنایع بزرگ افزایش یافته است.

در این میان ، گروه های بانک ، خودرو ، پتروپالایشی ، فلزات اساسی و معدنی به دلایلی چون مناسب بودن قیمت سهام ، افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها ، قیمت های جهانی و ... با اقبال بیشتری روبرو شده اند و در بین بانک ها هم بانک ملت به دلیل قطعی شدن دیروز معامله 2.6 هزار میلیارد تومانی بلوک 5.74 درصدی شرکت ملی مس ، جلودار دیگر بانک ها و صنایع شده است.

براساس این گزارش،"وبملت" از محل این واگذاری ، ضمن ادامه خروج از بنگاهداری قادر به شناسایی سود 1930 میلیارد تومانی شده و با توجه به گزارش عملکرد شش ماهه مبنی بر تحقق 1600 میلیارد تومان سود خالص، سود محقق شده هر سهم این بانک 5 هزار میلیارد تومانی به 70 تومان رسید تا رویداد شیرینی برای سهامداران رقم زده شود. 

بلوک "فملی" شامل بیش از 4 میلیارد و 478 میلیون سهم بود که به قیمت پایه هرسهم 590 تومان از سوی کارکزاری بانک صنعت و معدن برای مجموعه ای به نام صندوق صبا میهن خریداری شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ