کد خبر: ۱۴۰۸۸۸
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۹/۴

4 پروژه جدید بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد
نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

4 پروژه جدید بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل علاوه بر تداوم اجرای دو پروژه همکاری فنی از تصویب 4 پروژه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی اعلام کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و مذاکرات فنی میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس، علاوه بر تداوم اجرای دو پروژه همکاری فنی در حوزه نیروگاهی و درمان سرطان برای سال هال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، چهار پروژه جدید نیز برای این دوره زمانی به تصویب رسید.

وی افزود: این برنامه یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری آژانس با کشورهای عضو به ویژه کشورهای در حال توسعه است که هدف از آن، ارتقا، بهبود وضعیت و استانداردها در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان، تغذیه، کشاورزی، ایمنی و امنیت، صنعت و ... است. در مجموع، موضوعات تحت پروژه‌های همکاری فنی توسط آژانس ۳۰ حوزه را در برمی گیرد.

ببنابراین گزارش، این پروژه‌ها که ارزش مالی اجرای آنها بیش از یک میلیون یورو (تامین از سوی آژانس) خواهد بود در حوزه‌های مختلف از جمله ارتقای ایمنی و بهره برداری از راکتورهای تحقیقاتی هسته‌ای، ارتقای ظرفیت انسانی در حوزه سوخت هسته‌ای، ارتقای ظرفیت تولیدکنندگان در زمینه غلات و مدیریت پسماندها است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ