کد خبر: ۱۴۰۹۳۰
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۹/۵

تحلیل وزیر صنعت از بازار خودرو بعد از گرانی بنزین/ فروش صوری ۵ هزار محصول

تحلیل وزیر صنعت از بازار خودرو بعد از گرانی بنزین/ فروش صوری ۵ هزار محصول

وزیر صنعت با اعلام افزایش ۲۰۰ درصدی تخلفات بعد از گرانی بنزین گفت: در بازار خودرو ، افزایش قیمتی رخ نداده اما شخصی به صورت غیر واقعی اقدام به فروش ۵ هزار خودرو کرده بود تا قیمت‌ها را بالا ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا رحمانی با اشاره به برگزاری جلسه با خودروسازان دارای مشکلات خاص در شرایط جدید و بررسی ساز و کار‌هایی برای تامین محصولات و مصالحه با مشتری و جلوگیری از مراجعه به دادگاه به خانه ملت گفت: به خودروسازان توصیه می‌کنم هوای مشتری را داشته باشند. همین مشتری‌ها در مواقع غیر بحرانی به درد خودروسازان می‌خورند.

وی افزود: افزایش نرخ بنزین باعث افزایش قیمت حمل و نقل شده که نباید اتفاق بیفتد . چون تاثیر گرانی بنزین در این حد نیست که عده ایی اقدام به افزایش کرایه کنند. بازرسی‌ها و نظارت‌ها در آینده هم قطعاَ تداوم خواهد داشت و نباید تاثیر روانی مردم را اذیت نکند. با افرادی که بخواهند بی جهت افزایش قیمت دهند و دنبال سوء استفاده هستند برخورد جدی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول ، با تشدید بازرسی‌ها ، تشکیل پرونده تخلفات با افزایش 200 درصدی روبرو شده است.

رحمانی ادامه داد: با انجمن‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام شده و اکثرا مراقب و راقب به عدم افزایش قیمت بودند. وقتی بنزین به هزار و 500 تومان رسیده ، قطعاَ تاثیری بر برخی از کالا‌ها خواهد داشت اما از نظر کارشناسان ، افزایش قیمت بنزین تاثیر چندان خاصی بر دیگر کالا‌ها نباید داشته باشد. به عنوان مثال در بازار خودرو ، افزایش قیمتی رخ نداده است .

وی افزود : اما بهای برخی خودرو‌ها طی چند روز گذشته ، نوسانی شده و  برخی سودجویان هم در بازار خودرو دوباره دست به کار شده اند. به عنوان مثال شخصی به صورت غیر واقعی در فضای مجازی اقدام به فروش 5 هزار خودرو کرده بود تا قیمت‌ها را بالا ببرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ