کد خبر: ۱۴۰۹۳۲
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۹/۵

چین رسماً ۵۳۲ هزار تن نفت از ایران وارد کرد
با وجود تحریم‌های آمریکا :

چین رسماً ۵۳۲ هزار تن نفت از ایران وارد کرد

چین با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه اکتبر بیش از ۵۳۲ هزار تن نفت از این کشور وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه اکتبر 76.3درصد افزایش یافت و دلیل آن افزایش تقاضا از طرف پالایشگاه‌های جدید بود. عربستان موقعیت را به‌عنوان برترین عرضه‌کننده نفت به بزرگترین وارد‌کننده نفت جهان دوباره بدست می‌آورد.

صادرات عربستان تا 8.41 میلیون تن معادل 1.98 میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بیشتر از 1.74 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر و 1.12 میلیون بشکه در روز همین زمان در سال گذشته است.

دو پالایشگاه مستقل جدید هنگلی پتروکمیکال در شمال و ژیجیانگ پتروکمیکال در جنوب از واردات نفت خام از عربستان حمایت کرده‌اند.حملات پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی این کشور در چهاردهم سپتامبر مانع صادرات نفت در ماه اکتبر نشد. شرکت آرامکوی عربستان برای حفظ عرضه نفت به مشتریان از ذخایر نفت برداشت کرد.

گمرک چین مقدار واردات نفت خام از ونزوئلا را اعلام نکرده ولی تحلیلگران انتظار دارند این رقم در ماه گذشته به صفر رسیده باشد چون خریداران واردات نفت از این کشور آمریکای جنوبی را در بحبوحه تحریم های آمریکا متوقف کرده‌اند.

واردات از ایران در ماه اکتبر علی‌رغم ادامه تنش‌ها بین واشنگتن و تهران ثابت بود و 532.7 هزار تن گزارش شد که نسبت به 538.8 هزار تن ماه سپتامبر پایین‌تر بود.

واردات نفت خام چین از مالزی در اکتبر نسبت به سال گذشته دو برابر شد و به 1.95 میلیون تن رسید.به گفته اما لی تحلیلگر ارشد نفتی در ریفینیتیو ، واردات نفت از مالزی ترکیبی از نفت ونزوئلا، ایران و سایر درجات نفتی است.

گروه تحقیقاتی ریفینیتو انتظار دارد واردات نفت از مالزی در نتیجه تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت خام ایران و ونزوئلا رکورد بزند.

واردات نفت خام از آمریکا در اکتبر به 908.4 هزار تن رسید که بیشتر از 517.9 هزار تن در ماه سپتامبر بود. واردات نفت از روسیه نیز 6.97 میلیون تن گزارش شد که نسبت به 6.31 میلیون تن ماه قبل افزایش داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ