کد خبر: ۱۴۰۹۵۸
۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۹/۶

مشخصات شرکت جدید و آماده عرضه با حضور مدیر معروف سابق بورس

مشخصات شرکت جدید و آماده عرضه با حضور مدیر معروف سابق بورس

گروه توسعه مالی مهر آیندگان با سرمایه هزار میلیارد تومانی و با حضور مدیر معروف سابق سازمان بورس در بازار دوم فرابورس درج شد و در صف عرضه ۵ درصدی سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گروه توسعه مالی مهر آیندگان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در نماد "ومهان" و گروه سرمایه گذاری ها و زیر گروه سایر واسطه های مالی به عنوان صد و بیست و دومین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد و در صف عرضه ۵ درصدی سهام ایستاد.

طبق بررسی های بورس پرس، گروه توسعه مالی مهر آیندگان ۲۲ اسفند سال ۷۴ اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای مدت نامحدود به ثبت رسیده است. با توجه به استراتژی سرمایه گذاری اهداف در خصوص تخصصی‌تر کردن مدیریت دارایی ها، تقویت حوزه های جدید فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به ویژه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، مدیریت سرمایه گذاری های بورسی در قالب یک شرکت مستقل مد نظر قرار گرفت. در این راستا ۱۰۰ درصد سهام سرمایه‌گذاری آینده نگر مهر سال ۹۱ تحصیل و با تغییر نام به گروه توسعه مالی مهر آیندگان، زمینه برای انجام فعالیت‌های تخصصی در بازار سرمایه فراهم شد.

سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس ۹۰ میلیون تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه به هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین در ترکیب هیات مدیره این شرکت که دارای ۲۷ نیروی انسانی است، امیر حمزه مالمیر به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری اهداف به عنوان رئیس هیات مدیره حضور دارد . وی از مدیران معروف و سابق سازمان بورس بوده از اواخر دهه 70 وارد بازار سرمایه و سپس سازمان بورس قدیم شد و مدت ها کارشناس نظارت بر ناشران و سپس مدیر نظارت برناشران سازمان بورس بود. 

مالمیر از اواخر آبان ۹۲ تا ۹۵ چهارمین معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران بود .

آخرین ترکیب سهامداران

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت اصلی شامل سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار برای شرکت ها، موسسات صندوق های سرمایه گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابسته کنترل شرکت، موسسه صندوق سرمایه گذاری سرمایه پذیر را در اختیار نگرفته که در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد. همچنین سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که بطور معمول دارای حق رای نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی دهد.

موضوع فعالیت های فرعی

۱. سرمایه گذاری در مسکوکات، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی اعتباری مجاز.

۲. سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سایر اوراق بهادار اداره حقوقی شرکت ها، موسسات صندوق های سرمایه گذاری با هدف کسب انتخاب به طوری که به تنهایی به همراه اشخاص وابسته، کنترل شرکت، موسسه صندوق سرمایه گذاری سرمایه پذیر را در اختیار گرفته در آن نفوذ قابل ملاحظه بیابد.

۳. سرمایه گذاری در سایر دارایی ها از جمله دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و ساختمانی واحد به کسب انتفاع

۴. ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله پذیرش سمت در صندوق های سرمایه گذاری، تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار، تضمین نقدشونگی؛ اصل یا حداقل سود اوراق بهادار

۵. شرکت می‌تواند در راستای اجرای فعالیت های مذکور در این ماده در حدود مقررات و مفاد اساسنامه اقدام به اخذ تسهیلات مالی یا تحصیل دارایی کند یا اسناد اعتباری بانکی افتتاح کند و به واردات و صادرات کالا بپردازد و امور گمرکی مربوطه را انجام دهد. این اقدامات فقط در صورتی مجاز است که در راستای اجرای فعالیت‌های شرکت ضرورت داشته باشد و انجام آنها در مقررات نشده باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ