کد خبر: ۱۴۰۹۶۶
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۹/۶

کنگره آمریکا ترامپ را به جلسه استیضاح دعوت کرد / برکناری با رای دو سوم

کنگره آمریکا ترامپ را به جلسه استیضاح دعوت کرد / برکناری با رای دو سوم

کنگره آمریکا ترامپ را به حضور در جلسه استیضاح هفته آینده دعوت کرد تا درصورت رای بیش از دو سوم سناتورها ، مرد جنجالی کاخ سفید برکنار شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، با دعوت کنگره آمریکا از ترامپ برای حضور در جلسه استیضاح ، آینده سیاسی مرد جنجالی کاخ سفید در هالی ایی از ابهام قرار گرفت و درصورت رای بیش از دو سوم از سناتورها به اتهامات اعلامی، وی برکنار گذاشته خواهد شد .

براساس این گزارش، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تا اول دسامبر (دوشنبه آینده 11 آذر ) به ترامپ مهلت داده تا در مورد حضور خود یا وکیل  تصمیم گیری کند.

اولین جلسه استیضاح هم چهارم دسامبر (جمعه آینده) در کمیته قضایی و یک روز بعد از انتشار گزارش سه کمیته دیگر مجلس نمایندگان (اطلاعاتی، نظارتی و روابط خارجی) برگزار می‌شود. ترامپ یا وکلادر صورت حضور در جلسات ، می توانند از شاهدان سوال بپرسند تا موافقان و مخالفان استیضاح تصمیم گیری کنند .

ترامپ از همان ابتدا این تحقیقات را نادرست و پاپوش دوزی دانسته و مانع از شهادت کارمندان رده بالای دولت شده و مخالفان وی معتقدند کمک‌های نظامی اختصاص داده شده به اوکراین را گرو گرفته بود تا اوکراین اعلام کند می‌خواهد درباره فساد شرکتی تحقیق کند که پسر رقیب ترامپ در آنجا مشغول به کار بوده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ