کد خبر: ۱۴۰۹۷۴
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۹/۶

مجلس طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین داد / زمان تصمیم گیری
باتوجه به نارضایتی مردم :

مجلس طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین داد / زمان تصمیم گیری

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت بنزین از تهیه طرح دو فوریتی تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت: بررسی این طرح به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی از پیشنهاد طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن قیمت بنزین با ۱۵۰۰ تومان خبر داد و به ایسنا گفت: دو نرخی بودن این محصول منشاء فساد است. قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه و بخشی از کسری بودجه دولت را تامین می کند. همچنین در این طرح اعلام شده به موازات حذف بنزین سه هزار تومانی، کمک‌های معیشتی در پی افزایش قیمت بنزین نیز حذف شود چرا که این کمک‌ها در قانون نیز تعریف نشده است.

وی افزود: یکی از دلایل ارائه‌ این طرح نارضایتی مردم از افزایش قیمت بنزین بود و اینکه مسائل امنیتی در این افزایش قیمت لحاظ نشده بود. علاوه بر این با توجه به مسائل پیش آمده، مخالفین نظام نیز حداکثر بهره‌برداری را از نارضایتی‌های ایجاد شده می‌کنند. این طرح بصورت دوفوریتی دوشنبه این هفته بعد از ظهر تحویل هیات رییسه مجلس شده و انتظار می رفت بصورت خارج از نوبت در جلسه علنی روز سه‌شنبه بررسی شود اما به دلیل عدم حضور رییس مجلس به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد که امید می رود مجلس در هفته بعد از تعطیلات، انفعال در این زمینه را جبران کند.

این نماینده ضمن انتقاد از عملکرد هیات رییسه مجلس گفت: مردم بعد از موضوع افزایش قیمت بنزین از مجلس انتظار انفعال و اینکه صرفا به چند نطق و تذکر بسنده شود، نداشتند. پیشنهاد شد مجلس طی هفته جاری جلسه فوق‌العاده ای تشکیل دهد ولی تنها به یکی دو ساعت سخنرانی وزرای صنعت و دادگستری محدود شد. چنین مسائلی باعث می‌شود مجلس صدمه ببیند چرا که گویی به راحتی از تبعات ناشی از گرانی بنزین گذشته است.

پارسایی ادامه داد: به همراه چند تن از همکاران بیش از سه ماه پیش استیضاح وزیر صنعت را تقدیم هیات رییسه کردیم و بارها امضاء‌کنندگان استیضاح در این باره با هیات رییسه صحبت کردند چرا که انتقاد جدی به نحوه مدیریت بازار و ارزهای تخصیصی وجود داشت. اما با این وجود این استیضاح بعد از سه ماه اعلام وصول نشد در حالی که استیضاح زنگنه که در موضوع افزایش قیمت بنزین هم تصمیم‌گیر نبوده ظرف ۴۸ ساعت اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» N | ساعت ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۹/۸
0
0
پاسخ
امیدوارم حداقل تو این یه مورد کاری برا مردم بکنید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ