کد خبر: ۱۴۱۰۰۰
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۹/۸

کارت سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های ۲۵ ساله تعلق نمی‌گیرد
رییس پلیس راهور ناجا:

کارت سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های ۲۵ ساله تعلق نمی‌گیرد

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد سوخت، خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده با بیش از ۲۵ سال عمر، کارت سوخت دریافت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، کمال هادیانفر درباره تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده اظهار داشت:‌ درحال حاضر ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد که ۵۳۶ هزار دستگاه در سن فرسودگی است یعنی بیش از ۲۵ سال عمر دارد و بر اساس مصوبه ستاد سوخت برای آنها کارت سوخت صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ از ۱۱.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت نیز ۷.۲ میلیون دستگاه بیش از ۱۰ و ۱۵ سال سن دارند که البته برخی از آنها در پارکینگ‌ها مانده اند اما برای این موتورسیکلت‌ها نیز کارت سوختی صادر نخواهد شد.

این مقام مسئول درباره خودروهای بدون معاینه فنی گفت: تمام دوربین‌ها به ویژه در شهرها به ازای هر باری که خودرو در روز از جلوی دوربین‌ها عبور کند ۵۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد کرد و به همین دلیل نیز لازم است رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی حتما نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
متاسفانه بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و نیز کامیون‌ها هم در سن فرسودگی هستند که باید نسبت به نوسازی آن اقدام شود.

هادیانفر با بیان اینکه ماموران پلیس بصورت دستی و سیستمی در معابر هم اقدام به کنترل و برخورد با خودروهای آلاینده می‌کنند، گفت: امید می رود با افزایش قیمت سوخت، کاهش تردد خودروها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را هم داشته باشیم. البته آمارها از روزهای نخست سهمیه بندی نشان می‌دهد کاهش ترددی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد:‌ در مورد آلودگی هوا دیگر دستگاه‌ها نیز مسئولیت‌هایی دارند که برخی دراز مدت و برخی کوتاه مدت است که امیدوارم انجام شود تا در مجموع بتوانیم سبب کاهش آلودگی هوا شویم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ