کد خبر: ۱۴۱۰۱
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۴/۲۲

شرط بانک مرکزی در برگزاری نوبت دوم مجمع یک بانک/درصد تقسیم سود

شرط بانک مرکزی در برگزاری نوبت دوم مجمع یک بانک/درصد تقسیم سود"وپارس"

بانک مرکزی شرط برگزاری نوبت دوم مجمع سالانه یک بانک فرابورسی را اعلام کرد. همچنین درصد تقسیم سود بانک پارسیان مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه بانک سامان درحالی 14 تیر با حضور 76 درصد سهامداران برگزار شده بود که به دلیل عدم صدور مجوز بانک مرکزی برای سهام حق تقدم استفاده نشده و تعیین تکیلف آن ، امکان تقسیم سود وجود نداشت. به همین دلیل مقرر شده نوبت دوم مجمع این بانک فرابورسی طی روزهای آینده برگزار شود.

براساس این گزارش، در این رابطه مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتبار بانک مرکزی در پاسخ به نامه 17 خرداد مدیرعامل بانک سامان در خصوص درخواست اعلام موافقت بانک مرکزی با تشکیل مجمع سالانه و لزوم برگزاری جلسه با حسابرسان بانک ها جهت قطعی کردن نحوه محاسبه و تقسیم سود قطعی سپرده های سرمایه گذار مدت دار و نحوه محاسبه خایر  مطالبات مشکوک اولوصول و کفایت آن، اعلام کرد باید" 15 میلیارد تومان ذخیره مازاد بر ذخایر منظور شده در صورت های مالی سال مالی 29 اسفند 93 بابت مطالبات بانک سامان اختصاص یابد."

بنابراین برگزاری مجمع سالانه این بانک مشروط به اعمال ذخیره مذکور و ارسال نسخه اصلاح شده آن قبل از برگزاری مجمع به مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتبار بانک مرکزی شد.

همچنین از نظر بانک مرکزی انتخاب موسسه حسابرسی سخن حق به عنوان حسابرس مستقل و بازرس اصلی و موسسات حسابرسی بیات رایان ، آزمون پرداز، هشیار بهمند و فریوران به عنوان بازرس علی البدل بانک سامان بلامانع است.

براساس این گزارش، بانک پارسیان نیز در شرایطی با کاهش 37.5 درصدی سود هر سهم محقق شده 93 مواجه شده که مهدی رضایی معاون مالی و سرمایه گذاری این بانک بورسی در آستانه برگزاری مجمع سالانه اعلام کرد: تقسیم بانک در روز مجمع با توجه به الزام بانک مرکزی ، 10 درصد خواهد بود.

بانک پارسیان سه مجمع سالانه،فوق العاده و عادی به طور فوق العاده برای افزایش سرمایه و انتخاب هیات مدیره را ساعت 9 ، 11 و 12 روزچهارشنبه 31 تیر در پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ