کد خبر: ۱۴۱۰۲۸
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۹/۹

زمان بهره برداری از دو طرح شرکت بورسی و افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال
معاون وزیر نفت خبر داد :

زمان بهره برداری از دو طرح شرکت بورسی و افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال

معاون وزیر نفت با اعلام افتتاح ۵۳ طرح پتروشیمی طی ۶ سال آینده و ظرفیت ۱۳۰ میلیون تنی از بهره برداری دو طرح شرکت پتروشیمی حاضر در بورس در سال ۹۹ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر توجه ویژه به همسانی در اجرای طرح‌های پتروشیمی و توسعه متوازن گفت: ۲۷ طرح پتروشیمی تا دو سال آینده و ۲۶ طرح دیگر هم تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری و ظرفیت صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: دو طرح ان‌جی‌ال خارک و متانول ۲ پتروشیمی خارک ( که با سرمایه 600 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد ) از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی محسوب می‌شوند که انتظار می رود سال آینده به بهره بردار برسند .

محمدی پس از بازدید طرح جمع آوری گاز‌های فلر میدان فروزان در جزیره خارک هم توضیح داد: در این میدان روزانه ۲۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود که با اجرای این طرح ، مشعل‌سوزی قطع خواهد شد. اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال برای جلوگیری از مشعل‌سوزی بسیار حائز اهمیت بوده و طرح ان‌جی‌ال‌های ۳۱۰۰، ۳۲۰۰ و طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نقش بسزایی در تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ