کد خبر: ۱۴۱۰۳۲
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۹/۹

۹ پروژه داخلی ایران خودرو و کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی
مدیرعامل شرکت خبر داد :

۹ پروژه داخلی ایران خودرو و کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی

مدیرعامل ایران‌ خودرو ضمن اشاره به پروژه های آتی از بومی سازی ۹ پروژه مواد اولیه تولید با کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی و توقف واردات برخی قطعات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل اظهار داشت:‌ با بومی سازی 9 پروژه، 17.5 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده است.

وی افزود:‌ 31 پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید در سال‌های 98 و 99 در طرح جهاد خودکفایی ایران خودرو قرار دارد که در دست اجرا بوده و تحقق آن 52.6 میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد داشت. همچنین 26 پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه با کاهش ارزبری 163 میلیون یورویی در مرحله امکان‌سنجی قرار دارد.

این مقام مسئول در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت گفت: ‌در سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، 85 قطعه از محصولات این خودروساز توسط 39 سازنده و با کاهش ارزبری سالانه 127 میلیون یورو بومی سازی می شود.با همکاری 32 قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، 68 قطعه از میزهای اول و دوم به مرحله خودکفایی و تعداد زیادی از آن‌ها به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

مقیمی تاکیدکرد: براساس توانمندی‌های داخل مصمم به تولید و تامین محصولات مورد نیاز تا جایی که امکان دارد هستیم و واردات برخی قطعات را هم که براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف کردیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ