کد خبر: ۱۴۱۰۳۴
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۹/۹

تقاضای ۳ شرکت‌ بازارپایه و زمان ۵ ماهه بررسی آثار مقررات جدید/ وضعیت پدیده
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد:

تقاضای ۳ شرکت‌ بازارپایه و زمان ۵ ماهه بررسی آثار مقررات جدید/ وضعیت پدیده

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به اینکه اثر نتایج مقررات جدید بازارپایه به ۵ ماه دیگر زمان نیاز دارد از بررسی تقاضای ۳ شرکت‌ این بازار خبر داد و وضعیت پدیده شاندیز را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن امیری در مورد نتیجه اجرای مقررات جدید بازار پایه و وضعیت شرکت پدیده شاندیز به فارس گفت : از اجرای مقررات جدید بازارپایه زمان زیادی نگذشته و به حداقل 4 - 5 ماه نیاز است تا بازخوردها ، بررسی و طبقه‌بندی شرکت‌ها در چند مرحله انجام شود .

وی افزود: نکته دیگری که شرکت‌ها باید بدانند احتمال تشویق و جابجایی به تابلوها و بازارهای بهتر است و در همین مدت کوتاه اجرایی مقررات بازارپایه ، تقاضای سه شرکت‌ که از قبل درخواست کرده بودند در هیأت پذیرش بررسی شد. البته درخواست‌های زیادی بوده اما سه شرکت توانسته‌اند به مرحله هیأت پذیرش برسند.

این مقام مسئول با اشاره به اثر طبقه‌بندی شرکت های بازار پایه درتابلوهای رنگی برای افزایش شفافیت و ارزیابی دو بار سال این گروه از شرکت‌ها ، ادامه داد: طبق قانون ، همه شرکت‌های سهامی عام دارای شرایطی مانند تعداد سهامداران بیش از 35 نفر و حقوق صاحبان سهام بیش از 7 میلیارد تومان  و ... مؤظف به ثبت نزد سازمان بورس و پذیرش در بورس و فرابورس هستند و در غیر این صورت تخلف کرده اند اما درخواست برخی شرکت ها منجر به درج نماد و طی مراحل بعدی در بازار پایه نمی‌شود.

امیری در مورد شرکت پدیده شاندیز که در خارج از بورس اقدام به خرید و فروش سهام کرده و امکان یا عدم امکان حضور در بورس و فرابورس هم توضیح داد: طبق قانون شرکت سهامی خاص نمی‌تواند عرضه عمومی سهام انجام دهد. شرکت پدیده هم چنین وضعیتی داشت و با وجود سهامی خاص بودن و عدم مجوز ، اقدام به عرضه عمومی سهام کرد. 

وی ادامه داد: موضوع پدیده شاندیز ملی شده و پرونده به دادگاه رفته و قوه قضاییه متخلفین حکم صادر کرده است. کسانی که به صورت غیرقانونی سهام شرکت سهامی خاص را به صورت عمومی عرضه کرده‌اند مجازات می‌شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ