کد خبر: ۱۴۱۱۱۳
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۹/۱۱

پیشنهاد دو نوع وام مسکن ۳۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به دولت رفت
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان :

پیشنهاد دو نوع وام مسکن ۳۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به دولت رفت

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان از پیشنهاد افزایش وام خرید و ساخت مسکن به ۳۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله به دولت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشید پورحاجت در واکنش به اظهارات مدیر امور اعتباری بانک مسکن درباره پرداخت وام 170میلیون تومانی ساخت مسکن به تسنیم گفت: وام ساخت در بازار مسکن موضوع  جدیدی نیست و طبق مصوبات شورای پول و اعتبار ، وام ساخت سازندگان حرفه‌ای در صورت استفاده از فناوری‌های نوین 170 میلیون تومان با سود 18درصدی است.

وی افزود: هیچ افزایش سقف تسهیلاتی در حوزه ساخت‌ و ساز خارج از چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار، روی نداده و با توجه به نگاه دولت، وزارت راه و بانک مسکن، تفاوت‌هایی برای پرداخت وام ساخت مسکن به سازندگان حرفه‌ای و اشخاص عادی در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول ،در حال حاضر بانک مسکن با معرفی انجمن‌های انبوه‌سازی سراسری تا سقف 170 میلیون تومان وام به سازندگان حرفه‌ای پرداخت می‌کند و وام ساخت برای افرادی که تخصص و صلاحیتی در ساخت‌وساز ندارند نیز 80 میلیون تومان است.

پورحاجت با تاکید بر عدم کارایی وام خرید و ساخت مسکن در شرایط کنونی ، ادامه داد از مکاتبه با دولت برای افزایش سقف وام خرید به 300 میلیون تومان و وام ساخت به 250 میلیون تومان و با بازپرداخت 20 ساله خبر داد و افزود: با توجه به افزایش بیش از 100درصدی قیمت مسکن در سال گذشته و اوایل سال، وام‌های فعلی خرید برای سازندگان و مردم کارایی ندارند و باید بازنگری شوند.

وی ادامه داد:‌ پیشنهادات مربوط به افزایش سقف وام خرید و ساخت مسکن به و انتقال به خریداران به صورت اقساطی به دولت ارائه شده و بانک‌ها نیز هیچ‌گاه از پرداخت وام متضرر نمی‌شوند .

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ