کد خبر: ۱۴۱۱۱۴
۱۴:۵ - ۱۳۹۸/۹/۱۱

انتقاد یک مدیر از عملکرد زنگنه در عدم توسعه پالایشگاه ها و ستاره خلیج فارس

انتقاد یک مدیر از عملکرد زنگنه در عدم توسعه پالایشگاه ها و ستاره خلیج فارس

مدیرعامل سابق شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت گفت: در دوران وزارت زنگنه نه تنها هیچ اقدامی برای بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها صورت نگرفته بلکه در حوزه پالایشگاه‌ سازی هم کاری انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد احمدی با اشاره به عدم توجه بیژن زنگنه به پروژه‌‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها به فارس گفت: در زمان وزارت وی نه تنها هیچ اقدامی برای بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها صورت نگرفته بلکه در حوزه پالایشگاه‌ سازی هم کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: تنها کاری که زنگنه بلد است انجام دهد این است که از ستاره خلیج فارس به نفع خو سو استفاده کند. پالایشگاه ستاره خلیج فارس را شهریور 92 با 79 درصد پیشرفت فیزیکی و گزارش مهر و موم شده تحویل گروه فعلی وزارت نفت دادیم که با تاخیر تکمیل کردند. یعنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس دستاورد زنگنه نیست.

این مقام سابق صنعت نفت گفت: اینکه گفته می‌شود زنگنه به جای ساخت پالایشگاه بر بهینه‌سازی آنها تمرکز کرده گزاره غلطی است. تا به حال دو پروژه بزرگ بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها در اراک و آبادان داشتیم. در پروژه‌هایی مثل پالایشگاه بندرعباس هم بحث بنزین‌سازی مطرح بود نه بهینه سازی که آن را هم با پیشرفت بیش از 85 درصد تحویل زنگنه دادیم. یعنی کاری نبوده که تصمیم گرفته و انجام دهند بلکه این پروژه‌ها در حال تکمیل بودند.

احمدی افزود: وقتی می‌گوییم یک پالایشگاه بهینه‌سازی شده یعنی مثل پالایشگاه اراک یکی از پیچیده ترین فناوری‌های پالایشی(RFCC) برای شکست و کاهش حجم نفت کوره پیاده‌سازی و ظرفیت پالایشگاه از 170 به 250 هزار بشکه رسانده شده است. در دوره زنگنه حتی یک پروژه جدید هم کلید نخورده است. در حالی که در دوره قبل از وی 34 هزار میلیارد تومان در پالایشگاه اراک سرمایه‌گذاری شد و فناوری جدیدی راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: در پالایشگاه بندرعباس هم اصلا کار خاصی شکل نگرفت. در این پالایشگاه طرحی را برای بنزین‌سازی انجام دادیم و بخش هایی برای تصفیه گازوئیل ایجاد کردیم. پروژه‌ پالایشگاه‌های آبادان، بندرعباس و اراک در دوره زنگنه اتفاق نیفتاده است. اینکه مثلا یک لوله پالایشگاه را تعمیر کنیم که نمی‌شود بهینه‌سازی پالایشگاه. این کارها که طرح جدید برای بهینه‌سازی پالایشگاه محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ