کد خبر: ۱۴۱۱۳۶
۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۹/۱۲

برنامه مدیرعامل یک پتروشیمی برای تولید محصول جدید و افزایش سود

برنامه مدیرعامل یک پتروشیمی برای تولید محصول جدید و افزایش سود

مدیرعامل پتروشیمی نوری از آغاز عملیات پروژه تولید محصولی جدید، افزایش سود حاصل از عملیات تولید نسبت به سال گذشته و عدم تاثیر تحریم ها بر روند صادرات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تقی صانعی با اشاره به افزایش قیمت سهام پتروشیمی نوری در بورس طی روزهای ‏اخیر گفت: در گزارش‌های شش ماهه حسابرسی شده، وضعیت سوددهی خوبی داشتیم و 616 تومان ‏برای هر سهم در این مدت محقق کردیم که موجب رشد سهام "نوری" شد.‏ همچنین فروش صادراتی مطلوب هم اثر بسزایی در رشد قیمت سهم داشت.

وی از آغاز عملیات اجرایی حداقل یک پروژه برای تولید محصولی جدید ‏خبر داد و افزود: علاوه بر این، پروژه دیگری نیز در پایان سال یا حداکثر سه ماهه ابتدایی سال 99 آغاز می‌شود. ‏البته چند پروژه دیگر در جهت افزایش تولید و افزایش کیفیت محصولات با ارزش افزوده بیشتر در دستور کار داریم که در آینده ‏جزئیات آنها را اعلام خواهیم کرد.‏

این مقام مسئول درباره وضعیت تولید گفت: طبق برنامه تعیین شده از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باید 90 درصد ‏ظرفیت تولید می‌کردیم که ‌به رغم یک ماه تعمیرات پیش بینی نشده به 100 درصد ‏برنامه و 90 درصد ظرفیت رسیدیم.‏ با توجه به اینکه 65 درصد محصولات "نوری" صادراتی است، روند تولید نشان می‌دهد فروش ‏صادراتی به خوبی در حال انجام است و شرایط تحریم نتوانسته مشکلی در آن ایجاد کند چراکه ‏تحریم‌ها تازگی ندارد.

صانعی تاکید کرد: اگر روند تولید به همین صورت باشد انتظار می رود بیشتر از میزان پیش بینی شده تولید کنیم که باعث سوددهی بیشتری می‌شود و این سود به سهامداران تعلق می‌گیرد.‏ در 6 ماه سال گذشته 800 تومان سود به هر سهم تعلق گرفت اما ‏در مدت مشابه سال جاری 616 تومان سود محقق شده است. نکته مهمی که دراینجا وجود دارد این است که سود سال گذشته ناشی از افزایش نرخ ارز بود اما سود ‏سال جاری ناشی از عملیات تولید است که نشان ‏دهنده ظرفیت این شرکت است و تاثیر مثبتی در بازار دارد.‏

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ