کد خبر: ۱۴۱۱۷۱
۹:۰ - ۱۳۹۸/۹/۱۳

مپنا مایل به خرید ۳۱ درصد سهام آذرآب نیست/ درخواست واگذاری ۶۰ سهام هپکو
استاندار مرکزی:

مپنا مایل به خرید ۳۱ درصد سهام آذرآب نیست/ درخواست واگذاری ۶۰ سهام هپکو

استاندار مرکزی با اعلام درخواست واگذاری ۶۰ سهام هپکو و عدم تمایل مپنا به خرید ۳۱ درصد سهام آذرآب گفت : این بلوک طی سه ماه آینده در بورس عرضه می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی آقازاده درخصوص آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت برای خروج شرکت آذرآب و هپکو از چالش های اقتصادی به صدا و سیما گفت: مقرر شد ظرف سه ماه آینده سهام بانک کشاوزی در آذرآب در بورس ( حدود ۳۱ درصد)  عرضه شود. همچنین پرداخت حقوق معوقه شهریور و مهر کارکنان در روزهای آینده انجام و بانک کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت حقوق، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش در اختیار آذرآب می گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت مپنا تمایل چندانی برای خرید ۳۱ درصد سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب ندارد، قرار است ظرف سه ماه آینده این سهام در بورس به شرط اهلیت متقاضیان، واگذار شود. تا آن زمان مدیریت کنونی وظیفه دارد نسبت به دریافت مطالبات اقدام کند و از این محل مواد اولیه لازم را تامین و حقوق کارکنان پرداخت شود.

این مقام مسئول گفت:مقرر شد باقی‌مانده تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی هپکو که ۳۵ میلیارد تومان است به شرط تامین وثیقه معتبر از سوی این شرکت برای پرداخت حقوق، تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه در اختیار قرار گیرد.سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکلف شده نسبت به تامین اعتبار قرارداد ساخت ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی از سوی هپکو برای سازمان راهداری ها به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

آقازاده افزود: اگر چه سهام عمده هپکو در اختیار سازمان خصوصی سازی است اما این روال امانی است و مجموعه استان و وزرای مربوطه نسبت به اینکه بلوک ۶۰ درصدی باید به بخش خصوصی واگذار شود، اتفاق نظر دارند و باید زمینه واگذاری به افراد یا شرکت‌های با اهلیت فراهم شود.

وی گفت: تا زمانی که هپکو پیش پرداخت قرارداد سازمان راهداری‌ها را دریافت نکرده، تسهیلات ۳۵ میلیارد تومانی بانک ملی برای تامین سرمایه در گردش و پرداخت حقوق کارکنان در اختیار این شرکت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ