کد خبر: ۱۴۱۱۸۸
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۹/۱۳

وعده وزیر اقتصاد به عرضه بلوک 17.3 درصدی بیمه بورسی تا پایان سال

وعده وزیر اقتصاد به عرضه بلوک 17.3 درصدی بیمه بورسی تا پایان سال

وزیر اقتصاد وعده داد باقی مانده سهام دولت در بیمه البرز و شامل بلوک 17.3 درصدی تا پایان سال عرضه شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، فرهاد دژپسند در همایش بیمه و توسعه گفت: با توجه به اینکه ایران اقتصادی در حال توسعه دارد نیاز حمایت از صنعت بیمه توسط قوای مختلف به شدت احساس می‌شود. اکنون ۵۰۰ میلیارد دلار در ایران تحت پوشش صنعت بیمه قرار دارد که نشان می‌دهد این صنعت توانسته گام‌های موثری در جهت پیشرفت بردارد.

وی افزود: شرایط توسعه‌ای ایران باعث شده همیشه حکو‌مت‌ها از صنعت بیمه حمایت کنند اما چون منابع دولت محدود است صنعت بیمه می‌تواند با جمع‌آوری منابع خرد آحاد مردم آن‌ها را به سمت انباره‌هایی گسیل دهد تا این منابع به تسهیل توسعه کمک کند.

این مقام مسئول در خصوص صندوق بیمه حوادث گفت: متاسفانه فرایند ایجاد صندوق بیمه حوادث طی سال‌های گذشته بسیار طولانی شده اما از سال ۹۲ اقدامات برای ایجاد این صندوق جدی‌تر شد. با توجه به اینکه ایران در کمربند حوادث قرار دارد خانواده‌ها، کسب‌کارها و حتی دولت با بروز هر حادثه‌ای بسیار نگران می‌شوند ولی سیل سال ۹۸ نشان داد کسانی که از بیمه برخوردار بودند بدون دغدغه این بحران را رد کردند.

دژپسند ادامه داد: خوشبختانه ضریب نفوذ در ایران در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته اما همچنان با عدد هدفگذاری شده یعنی ضریب نفوذ ۷ فاصله زیادی دارد اما این راهی است که باید طی شود و شرکت‌های بیمه خصوصی باید همکاری لازم را برای رسیدن به این هدف به انجام رسانند.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت بیمه تنها یک شرکت دولتی وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم ۲۰ درصد از سهام بیمه البرز را تا پایان سال واگذار کنیم. صنعت بیمه این ظرفیت را دارد که بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شود و بیمه بلوغ یافته در کشوری مثل ایران می‌تواند نقس بسیار مهمی در مقابله با تحریم ایفا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ