کد خبر: ۱۴۱۲۰۹
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۹/۱۴

پلوسی رسماً دستور استیضاح ترامپ را صادر کرد/ واکنش کاخ سفید و ترامپ

پلوسی رسماً دستور استیضاح ترامپ را صادر کرد/ واکنش کاخ سفید و ترامپ

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه تخلفات ترامپ محرز شده از کمیته قضایی درخواست کرد طرح استیضاح وی را برای رأی‌گیری در صحن اصلی و ارسال به سنا تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، نانسی پلوسی با بیان اینکه بر اساس شواهد تخلفات دونالد ترامپ محرز شده، رسماً دستور نگارش طرح استیضاح وی را صادر کرد. رئیس‌جمهور از قدرت سوء استفاده، امنیت ملی را تضعیف و سلامت انتخابات‌ها را خدشه‌دار کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات ترامپ بر خلاف خواسته‌های بنیانگذاران آمریکا و بر ضد سوگند ریاست‌جمهوری بوده، افزود: از رئیس کمیته قضایی می‌خواهم نگارش بندهای استیضاح را پیش ببرد.

کاخ سفید در واکنش به بیانیه پلوسی اعلام کرد: دموکرات‌ها باید از خود شرمسار باشند... آماده یک محاکمه منصفانه در سنا هستیم.

همچنین دونالد ترامپ به اقدام نانسی پلوسی در صدور دستور استیضاح واکنش نشان داد و گفت: دموکرات‌ها به دنبال استیضاح من بر سر هیچ هستند و در این نبرد پیروز می‌شویم.

با سخنرانی امروز پلوسی، گام بعدی در مسیر استیضاح رأی‌گیری طرح استیضاح در صحن عمومی مجلس نمایندگان است. اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات‌ها است و انتظار می‌رود این طرح در مجلس تصویب شود. در صورت تصویب این طرح، لایحه استیضاح به سنا ارجاع می‌شود تا در آنجا اصطلاحا دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ تشکیل شود. در پایان جلسات محاکمه در صورتی که دو سوم سناتورها به برکناری ترامپ رأی مثبت دهند، وی باید قدرت را واگذار کند. سنا در کنترل جمهوری‌خواهان است و رأی آوردن این طرح در این مجلس دست کم فعلا بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ