کد خبر: ۱۴۱۲۲۰
۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۹/۱۶

شورای امنیت درباره ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل جلسه می دهد
نماینده دائم آمریکا :

شورای امنیت درباره ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل جلسه می دهد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام ادامه فشار حداکثری بر ایران از جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی گزارش دبیرکل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در ۲۰ آذرماه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ، کلی کرافت با اعلام ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران ، درباره برنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر و به ریاست آمریکا گفت: ۲۰ آذر جلسه بررسی گزارش دبیرکل سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل می شود.

وی افزود: ایران دائما" امنیت و ثبات خاورمیانه را تهدید می کند. بنابران علاوه بر فشار حداکثری ابزارهای دیگری برای مقابله با این تهدیدها در اختیار هست .

براساس این گزارش، طبق این قطعنامه که سال ۲۰۱۵ تصویب شد، برخی محدودیت‌ها از جمله در مورد خرید و فروش تسلیحات متعارف و فروش موادی با کاربرد دوگانه نظامی باقی ماند. خرید و فروش سلاح‌های متعارف یا موادی با کاربرد دوگانه تنها با اطلاع شورای امنیت و پس از بررسی در یک کمیسیون مشترک مجاز بود. با این حال و بر اساس این قطعنامه این محدودیت‌ها حداکثر در یک ظرف زمانی پنج ساله بعد از شروع اجرای توافق برجام باقی می‌ماند و این محدودیت‌ها به اضافه محدودیت سفر برخی از مقامات ایرانی از جمله سردار قاسم سلیمانی در این مدت لغو خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ