کد خبر: ۱۴۱۲۶
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۴/۲۳

تعیین مدیرعامل جدید بورس کالا و ترکیب هیات مدیره/ دلایل انتخاب سلطانی نژاد
در اولین جلسه رخ داد:

تعیین مدیرعامل جدید بورس کالا و ترکیب هیات مدیره/ دلایل انتخاب سلطانی نژاد

در اولین جلسه هیات مدیره جدید بورس کالا ضمن تعیین ترکیب هیات مدیره، مدیرعاملی حامد سلطانی نژاد و خداحافظی حسین پناهیان رسما" اعلام و نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین جلسه هیات مدیره 7 نفره و جدید بورس کالا بعد از تایید صلاحیت دو روز پیش، بعداز ظهر امروز برگزار شد تا طی آن ضمن انتخاب رئیس و نائب رئیس هیات مدیره و برخی موارد مانند حق امضاء ، در مورد مدیرعامل جدید تصمیم گیری شود.

براساس این گزارش،در این جلسه که در یکی از تاریخی ترین روزها برگزار شده بود و متاثر از اعلام خبر توافق هسته ای بود، رئیس و نائب رئیس هیات مدیره قبلی یعنی منصور یزدی زاده از ذوب آهن و محمدرضا سروش از گروه بهمن برای دور جدید ابقا شدند.

دیگر اعضا هیات مدیره بورس کالا شامل حسین خزلی خرازی از کارگزاری بانک کشاورزی، محمود اکبری از فولاد مبارکه، وحید باقری از تاپیکو، فتحعلی خوش بین از گروه مالی ملت و اسماعیل لله گانی ( مدیرعامل بانک صادرات) از سرمایه گذاری خوارزمی هستند.

در مورد تعیین مدیرعامل هم اکثریت اعضاء هیات مدیره به حضور حامد سلطانی نژاد رای دادند تا وی بعد از چهار سال مدیریت شرکت سپرده گذاری مرکزی، جانشین حسین پناهیان و به عنوان سومین مدیرعامل بورس کالا (بعد از هاشمیان و پناهیان) شود. 

در این میان زمزمه هایی حکایت از آن دارند که به دلیل عملکرد موفق 4 ساله پناهیان و رضایت اکثریت از مدیریت وی، این مدیر با تجربه در یکی از ارکان بازار سرمایه حضور خواهد یافت. 

براساس این گزارش، یزدی زاده رئیس هیأت مدیره بورس کالا درباره جلسه امروز و دلایل انتخاب سطانی نژاد گفت: اعضای هیأت مدیره بورس کالا با توجه به سه معیار دانش، مهارت، توانایی شروع به رایزنی برای انتخاب مدیرعامل کردند .

وی ادامه داد: علاوه بر پناهیان 6 گزینه مطرح و با آنها برای قبول این مسولیت صحبت شد. تعدادی از آنها با وجود تمایل هیأت مدیره، شخصاً حاضر به قبول این مسوولیت نشدند و در نهایت پناهیان و سلطانی نژاد به عنوان دو گزینه نهایی هیأت مدیره انتخاب شدند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش پناهیان طی 4 سال سکانداری بورس کالا درباره دلایل انتخاب سلطانی نژاد،گفت: وی علاوه بر داشتن شاخصه های اصلی و عمومی (دانش، توانایی و مهارت)، برخورداری از ویژگی های فردی همچون سوابق خوب در بازار سرمایه و برنامه مدون توانست نظر مساعد هیأت مدیره بورس کالا را جلب کند.
 
این درحالی است که سلطانی نژاد در طول چهار سال مدیریت شرکت سپرده گذاری مرکزی اقداماتی چون راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات ( که آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید) ، راه اندازی سامانه تسویه، کمک به الکترونیکی کردن بازار سرمایه، غیرکاغذی شدن صدور گواهینامه ها، فراهم کردن زیرساخت های بین المللی شدن بازار سرمایه و افزایش ارائه خدمات به ذینفعان بازار سرمایه انجام داده است.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» كياني زاده | ساعت ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۴/۲۴
0
0
پاسخ
اقاي دكتر سلطاني نژاد از مديران لايق و با صلاحيت بازار سرمايه هستند و قطعا حضور ايشان رونق بازار سرمايه را دو صد چندان خواهد كرد.
اين انتخاب شايسته را به هيات مديره بورس كالا و اصحاب بازار سرمايه و صنعتگران محترم تبريك عرض مي كنم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ