کد خبر: ۱۴۱۲۶۳
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۹/۱۷

رکورد جدید شاخص بعد از دو ماه انتظار و پیش بینی + ورود به کانال ۳۳۱ هزار تایی
امروز رخ داد :

رکورد جدید شاخص بعد از دو ماه انتظار و پیش بینی + ورود به کانال ۳۳۱ هزار تایی

امروز پیش بینی و انتظار تحلیل گران از ثبت رکورد جدید شاخص بورس محقق شد و دماسنج بازار بعد از دو ماه ، قادر به عبور از خط مقاومت ۳۳۰ هزار تایی و ورود به کانال تازه ۳۳۱ هزار تایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز انتظار فعالان بازار برای عبور شاخص کل از خط مقاومت 329 هزار تایی به پایان رسید و این متغیر مهم بعد از چند ماه سیر نزولی و سپس بازپس گیری کانال های از دست رفته ، قادر به ثبت رکورد جدیدی شد .

براساس این گزارش، دو ماه پیش و 13 و 21 مهر بود که شاخص بورس برای لحظاتی در اعداد بیش از 330 و 329 هزار واحدی ثبت شد اما نتوانست این رکوردها را حفظ  کند و به دلایل مختلفی از جمله لزوم اصلاح و استراحت ، عرضه های سنگین حقوقی ها ، رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران مخصوصا" سهم اولی ها ، جنگ تجاری آمریکا و چین و نوسان قیمت های جهانی محصولات ، مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی و... تا 299 هزار و 700 واحد ( 29 مهر ) هم سقوط کرد.

اما با توجه به اثر عواملی چون رشد روزهای اخیر قیمت دلار ، مشخص شدن برخی از متغیرهای بودجه سال آینده ، رکورد بازار های رقیب ، انتشار گزارش های عملکرد میان دوره ایی و تولید و فروش مثبت اکثر شرکت ها ، ارزنده بودن اغلب سهام ، در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفند و همچنین ریاست جمهوری آمریکا ، تحلیل های تکنیکال مثبت شرکت ها و... زمینه رشد قیمت ها و شاخص فراهم شد تا بعد از گذشت دو ماه ، رکورد جدیدی ثبت شود .

به این ترتیب ، در حالی دیروز دماسنج بازار سهام از نیمه کانال 27 هزار تایی هم عبور کرده بود که امروز با اضافه کردن بیش از 3600 واحد ، وارد کانال جدید و ثبت رکورد تازه ایی شد تا تحلیل گران به فتح قله بالاتر و حتی تا 360 و 400 هزار واحدی امیدوار تر باشند.

این رویداد با اثر مثبت 378 تا 165 واحدی بانک ملت ، فولاد مبارکه ، گل گهر، ملی مس، چادرملو و فولاد خوزستان رخ داده و انتظار می رود در ادامه بازار امروز بیشتر شود و طی روزهای آینده در صورت نبود اخبار منفی ادامه یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ