کد خبر: ۱۴۱۲۸۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۱۸

سیگنال فروشان تقلبی سه سهم و دو بورس معرفی شدند + اقدامات فرابورس
از سوی مدیر نظارت و بازرسی فرابورس د:

سیگنال فروشان تقلبی سه سهم و دو بورس معرفی شدند + اقدامات فرابورس

مدیر نظارت و بازرسی فرابورس با معرفی سیگنال دهندگان تقلبی سه سهم فرابورسی و نماد دو شرکت فرابورس و بورس انرژی در خصوص اقدامات مقابله با این رویداد توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فراگیر شدن شبکه های اجتماعی طی چند سال اخیر در کنار رونق بازار سهام ، هر چند موجب با کارکردهای مثبت از جمله تسریع و تسهیل جریان اطلاعات شده اما به دلیل ظهور متقلبان و کلاهبرداران حرفه ایی ، بلای جان افراد تازه کار و مسئولان بازار سرمایه شده و به رغم برخی برخوردهای قانونی و اقدامات ، متاسفانه هنوز فضای مشاوره های مجازی ، مسموم و آلوده است.

در این میان ، نحوه برخورد متولیان بازار با این گروه های ولو کوچک تغییر کرده و برای نخستین بار ، اسامی کانال های تلگرامی سوء استفاده گر و نام اختصاری گردانندگان اعلام شده که برای اکثر فعالان بازار آشنا است .

بر همین اساس ، سروش خواجه حق‌وردی در خصوص نماد معاملاتی "ثقزوی" مربوط به شرکت عمران و سازندگی قزوین گفت: کانال پرتفوی سبز که گرداننده آن شخصی به نام سینا.ع است با انتشار پیام‌ها و سیگنال‌های مختلف در خصوص سهام این شرکت، مردم را نسبت به خرید تحریک و ترغیب کرده است که می‌تواند مصداق بزه موضوع بند 3 ماده 46 قانون بازار در نظر گرفته شود.

وی افزود: سیگنال‌دهنده سهم روزهای 11، 12، 13 ، 16 و 17 آذرماه اقدام به فروش سهم کرده در حالی که در همان جلسات معاملاتی اقدام به تحریک افراد به خرید کرده و ادعا داشته خریدار سهم است. از این رو معاملات کدهای تحت مدیریت وی مورد تایید فرابورس قرار نگرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهامداران می‌توانند معاملات تاییدنشده "ثقزوی" را در سایت مدیریت فناوری بورس تهران مشاهده کنند، ادامه داد: در نماد "گوهران" نیز کانال پرتفوی سبز اقدام به ارائه سیگنال کرده که نماد آن روز جاری متوقف شد. سهامداران لازم است به تحلیل‌های فاقد اعتبار از سوی کانال‌ های تلگرامی توجه نکنند زیرا پیش از ارائه سیگنال مدیر کانال با کدهای تحت مدیریت اقدام به خرید کرده و در حین اغوای اشخاص به خرید و همزمان با افزایش قیمت، سهم‌ را به سرمایه‌گذاران می‌فروشد.

حق‌وردی به ارائه سیگنال خرید سهم "چکاپا" توسط کانال تلگرامی چرچیل اشاره کرد و گفت: در خصوص سهم گروه صنایع کاغذ پارس، مسعود. ط گرداننده این کانال در فضای مجازی قبل از آنکه مردم را به خرید سهم ترغیب و تشویق کند با کدهای شخصی و خانوادگی سهم را خریداری کرده است.

وی درخصوص اقداماتی که فرابورس برای مقابله با این رویداد انجام داده، گفت: نماد "چکاپا" در یک دوره زمانی متوقف شد و گزارش ظن وقوع دستکاری بازار نیز تهیه و به سازمان بورس برای پیگیری‌های قضایی ارسال شده است. عده‌ای در فضای مجازی بدون افشای نام و هویت یا با هویت مجهول فعالیت می‌کنند که این موضوع نیز محل تامل و تفکر است و سرمایه‌گذاران باید موارد این‌چنینی را مدنظر قرار دهند. به عنوان نمونه می‌توان از کانال مهراد پایدار نام برد که مربوط به س.ح است.

مدیر نظارت و بازرسی فرابورس گفت: بخش عمده‌ای از کانال‌های فعال در فضای مجازی فاقد مجوز و اعتبار از سوی سازمان بورس و فرابورس هستند و در حالی اقدام به سیگنال‌دهی در سهام مختلف می‌کنند که دوره خروج آن‌ها از سهم و اتمام دستکاری بازار مشخص نیست و سهامداران امکان تشخیص خروج مدیران کانال از سهم و در نتیجه ریزش قیمت را ندارند.

حق‌وردی در خصوص نمادهای معاملاتی فرابورس و بورس انرژی که یکی از کانال‌های تلگرامی در خصوص آنها اقدام به ارائه سیگنال خرید و دستکاری بازار کرده، گفت: گزارشات متعددی در خصوص اقدامات مجرمانه کانال بورس پول با مدیریت باقر.ب با موضوع ظن وقوع بزه دستکاری و فعالیت مشاور سرمایه‌ گذاری بدون اخذ مجوز تهیه و به سازمان بورس ارجاع شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ