کد خبر: ۱۴۱۳۰۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۱۹

آخرین وضعیت چند پروژه
مدیرعامل شرکت اعلام کرد :

آخرین وضعیت چند پروژه "نوری" و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی + پیش بینی سود

مدیرعامل پتروشیمی نوری با اعلام آخرین وضعیت چند پروژه و برنامه افزایش سرمایه بیش از ۱۰۰ درصدی ، سود هر سهم را تا پایان سال پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تقی صانعی بعد از بازدید خبرنگاران از پتروشیمی نوری در خصوص طرح شیرین‌سازی برش سنگین برای تولید گازوییل یورو ۶ گفت: این پروژه در دست مناقصه است و تا دو ماه آینده برنده مناقصه مشخص می‌شود و کار اجرایی را تا پایان سال یا نهایتا اوایل سال‌آینده شروع خواهیم کرد. برش سنگین(هوی اند) با گوگرد ۱۰ تا ۵۰ ppm تولید خواهد شد و از این تولیدات در تامین سوخت یا تولید محصولات پایین دستی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح ادامه داد: برش‌های سنگین کم گوگرد ، کمک‌شایانی به تسریع و افزایش قیمت محصولات این شرکت خواهد کرد. با توجه به اینکه از ژانویه ۲۰۲۰ کشتی‌ها نمی‌توانند سوخت با گوگرد بالا  مصرف کنند این طرح می‌تواند کمک کننده باشد.

این مقام مسئول ادامه داد : ۵۰ درصد پارازایلین تولیدی "نوری" به پتروشیمی تندگویان برای تولید پت و کل بنزن تولیدی توسط پتروشیمی پارس دریافت می شود.همچنین با اجرای دو پروژه شیرین سازی هوی اند و طرح زیرو فلرینگ علاوه بر کاهش مصرف گاز، تولید ال پی جی افزایش پیدا کرده و فلر ( گاز مشعل ) صفر می‌شود.

صانعی با تاکید بر اینکه کل پتروشیمی‌ها در سال‌های گذشته با مشکل کمبود خوراک مواجه بودند، گفت: برای تامین پایدار خوراک طی چند سال گذشته در پتروشیمی نوری، پروژه‌ای اجرا شد که هدف از آن اتصال مجتمع به تمام پالایشگاه های پارس جنوبی بود که با انجام آن در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین خوراک وجود ندارد.

وی میزان خوراک دریافتی را ۱۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: برنامه تولید طی سال جاری دستیابی به ظرفیت اسمی ۹۰ درصدی بود که ۹۱ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۱ درصد برنامه محقق شده است.اکنون ۱۲۰ درصد برنامه تولید و ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی تولید انجام می‌شود و انتظار می رود رکورد خوبی برای تولید ثبت شود.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: با اجرای ۲ پروژه توسعه‌ای، ۲۰ درصد ظرفیت تولید پارازایلین و ۱۰ درصد تولید بنزن مجتمع افزایش می‌یابد.

صانعی با اشاره به عرضه ۹۰ درصد ارزهای صادراتی پتروشیمی نوری در سامانه نیما گفت: ۱۰ درصد دیگر نیز برای تامین قطعات، مواد اولیه و  تجهیزات استفاده شده است.

وی از برنامه افزایش سرمایه بیش از ۱۰۰ درصدی از سود انباشته و با هدف تامین منابع پروژه شیرین سازی خبر داد و گفت: تا روز ڱذشته ۲.۹ میلیون تن تولید محصول در این شرکت انجام شده که از این میزان  ۶۰ درصد صادر و ۴۰ درصد در بورس کالا و مجتمع‌های پتروشیمی به فروش رفته است.

وی در برابر سئوالی مربوط به اجرای حداقل یک پروژه جدید برای تولید محصول گفت: محصول تولیدی هوی اند با میزان سولفور بالا است که در بازار تقاضای کمتر ی دارد و قیمت زیادی هم ندارد اما با پروژه شیرین سازی قیمت فروش این محصول بهتر شده و سود بیشتری را نصیب "نوری" می کند که در نتیجه آن محصولات دیگر هم مطلوب تر تولید می شوند.

صانعی در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۶۱۶ تومان سود برای هر سهم تحقق یافته پیش بینی از میزان این سود در پایان دوره مالی جاری باتوجه به افزایش روند تولید چه میزان است، گفت: انتظار می رود در پایان دوره مالی ۹۸ سود هر سهم نوری به ۱۰۰۰ تومان برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ